Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp INTE från Surfkeppler!

Taggad: 

  • warhead

    Medlem
    23 mars, 2014 vid 20:54

    @cobainwindsurfer 721687 wrote:

    Trist erfarenhet av deras shop. Hur många här visste dessutom att det kan bli bubblor under brädorna av vatten som tar sig in, tex om de ligger i en boardbag efter surfet? Googlade och det finns tydligen fler som råkat ut för detta:
    http://www.seabreeze.com.au/forums/Windsurfing/General/Strange-fing-bubbles-on-my-board/

    ZurfKeppler var SÅ säkra på att jag hade glömt luftskruven.

  • warhead

    Medlem
    23 mars, 2014 vid 20:59

    @Grrrr 721882 wrote:

    Samma här, skulle absolut ha ‘den’ brädan som var slut i Sverige. Köpte den på surfkeppler, jättebilligt, jättetrevligt och inga problem. Jag passade på med några segel också. Tror att jag betalade 0kr i transportkostnad och konsumenträtten ska vara samma (men det tag säkert längre tid om det skiter sig).

    @OP: Tråkigt för dig, kul för mig.

    Jo det var billigt… tills det strulade.. fler gånger.. och inga svar från surfkeppler.
    Tyvärr måste jag/du dra affären inför domstol i tyskland om affären krånglar.
    Får gratulera till din tur. Hoppas den håller i sig:)

  • henryk

    Medlem
    24 mars, 2014 vid 07:39

    Har ju förvarat mina brädor i bagarna i källaren, de sista 20 åren. Lägger ju in dom blöta efter surftet, lämnar glipa öppen , så brädorna torkar i bagen… Aldrig haft nåt problem med detta, men har ju aldrig heft nån JP…

    Brukar ju alltid gå att göra nån deal med Keppler, tex rejäl rabatt på nåt annat man behöver, skicka fram och tillbaks är dom inte sugna på. Men självklart har du egentligen rätt att göra en reklamation.

  • svensson61

    Medlem
    24 mars, 2014 vid 08:41

    Det där med småbubblor tror jag inte är något specifikt för JP. Jag har haft samma problem med RRD vågbrädor också. I mitt fall fick jag skylla mig själv eftersom jag stängde bagen närt brädan fortfarande var fuktig. I mitt fall kan jag garantera att det inte var luftskruven eftersom förutom att dra åt den har jag lagt silikon över.

  • warhead

    Medlem
    24 mars, 2014 vid 17:57

    Jag har sedan tidigare 3 st äldre JP brädor som inte har bubblor. Har använt den nya JP brädan på precis samma sätt och den fick bubblor efter ett par månaders användning på sommaren. JP har varit i kontakt med tillverkaren och tillverkaren är övertygad om att jag har haft den blör i bagen under lång tid. JP kan tänka sig att orsaken kan ha varit att den var blöt när den låg ovan på bagen. JP tycker i vilket fall att det inte är något fel på brädan så vi måste helt enkelt anta att ny JP brädor är väldigt känsliga för vatten.

    Vad beträffande surfkeppler så betalde jag extra för att ytterligare en board bag som dom förmodligen glömde att skicka. När dom efter många månaders påtryckningar skickar den så blev det fel igen. Lite svårt att göra en deal om brädan när dom inte svara på mail…

    Jag får tacka för alla som har tagit sig tid att skriva. Skönt att veta att jag inte är den ända som drabbats… fast blir ju svårt att veta vilket märke man ska köpa eftersom det tydligen inte enbart är JP som inte tål vatten.

  • henryk

    Medlem
    24 mars, 2014 vid 19:08

    Ändå lite intressant – vad fick du ge för brädan ?

  • dr-masse

    Medlem
    25 mars, 2014 vid 07:25

    Det där problemet med ‘bubblor’ på undersidan har som sagt flera märken råkat ut för, och det är inte så underligt eftersom en stort antal av de tillverkas i samma fabrik eller på ett likadant sätt.

    Fast detta kan hända i prinicp allt som är byggt med liknande metod, inte enbart vindsurfbrädor. Jag upplever att det hände oftare för några år sedan, så jag tror att de ändrat något i tillverkningen.

    På något sätt har det varit en kombination av vatten och värme. Det kan ske, även om den inte legat i en boardbag. Men – förvara inte blöta brädor i boardbag när det är varmt. Då kan färgen bli såhär (den tar upp vattnet till slut). Osmos tror jag det heter på svenska.

  • sailortrash

    Medlem
    25 mars, 2014 vid 12:29

    det är ju bara att slipa bort, spelar ju noll roll faktiskt. inte ens vid nyköp i sverige skulle jag orka med att reklammera och skicka hit och dit. men jag skulle nog försöka förhandla till mig en rabattkupong eller ngt…

  • klint

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 20:24

    Köpte precis en ny bräda från Keppler 2013 års modell, betalade in och hade brädan hemma hel och fin drygt en vecka senare. Fungerade hur bra som helst, fri frakt och snabb leverans hem till dörren.

  • warhead

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 17:37

    Det gäller att ha tur när man handlar med Surfkeppler. Om det blir strul som dom känner att dom inte kan lasta av på någon annan (kunden eller tillverkaren) så kommer du nog att se att deras mail plötsligt inte fungerar igen.

    Vi får hoppas att du inte får något problem med brädan.

  • falcon

    Medlem
    1 april, 2014 vid 15:56

    Beställde 2 Fanatic falcon 2013, Sjukt bra priser , tog dock 3 veckor att få hem dom!
    Beställde även ifrån dom förra året och det fungerad bra.

  • henryk

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 16:15

    Har som sagt funkat kanon i 15 år för mig, så skulle vilja påstå att man snarare inte får ha otur :-). Sen tar man ju en medveten risk. En bräda är ju ändå i viss mån en förbrukningsvara, inget man har för evigt. Undrar ju fortfarande vad bubbelbrädan kostade, är ju ändå relevant, var priset skitbra, så är det ju som sagt bara slipa bort och ut och köra, än att kasta bort massa energi på att försöka få igenom en reklamation. Lite skillnad om man tex har köpt en bil för ett par 100′..

  • pataba

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 16:30

    Äh, det måste vara värt några kr extra att köpa från Skidsport eller någon av de andra. I vår lilla sport behöver de svenska butikerna all hjälp de kan få. Hur kul blir det om de slutar ta hem saker bara för att vi köper från Tyskland?

  • henryk

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 16:35

    Japp, som tur e handlar man ju där oxå, fast typ en skillnad på 6000:- känns ju, men visst det är ju bara några kronor…;-) Sen handlar det ju också om att de finns gott om fiolårsprylar som reas, medan dom inte ens finns att få tag på i Sverige….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp INTE från Surfkeppler!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.