Senaste nytt Forums Vågsurfing köpa 7-8 fots bräda..

  • köpa 7-8 fots bräda..

    Publicerad av sailortrash på 7 september, 2018 vid 09:22

    Hej

    jag går i tankarna på att skaffa en större vågbräda. Sist jag stod på en sådan var 2005, typ en 8.2. Då fanns det inga “softboards” på vattnet, utan nybörjarbrädorna var byggda i ngt ganska hårt skum inkapslat i plats. Ganska likt BIC brädorna, eller kanske samma.

    förra året testade jag en A-bay softboard, men helt ärligt kändes den ett steg bakåt. Går de ens att svänga med? väldigt mjuka, som att surfa på en banan…

    Men nu verkar det som att softboards kommer mer och mer, och Decathlon verkar ha ngn slags hybrid mellan soft och hård..jag vet även att det byggts kitebrädor som softboards, och där ställer men rätt hårda krav på styvhet (brunotti).

    Så vad ska man ta, är softboards tillräckligt bra, eller ska man gå direkt på en duratech/BIC eller en epoxilaminerad bräda?

    Jag är klar nybörjare, men började som sagt min karriär på en “hård” bräda. Har även fångat en och annan våg på en 6.4 jag har liggande, men som jag tyckte var för svår redan då..

    sailortrash svarade 5 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing köpa 7-8 fots bräda..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.