Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpa utrustning i Boracay

  • Köpa utrustning i Boracay

    Publicerad av kargam0167 på 9 oktober, 2012 vid 13:51

    Hej hej! Vi funderar dra till Boracay i december/januari och några av oss ska gå kurs på plats. Hur är det med beg. utrustning där sedan – finns det marknad med bra priser? Någon som varit där och köpt?

    atte svarade 11 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • brange

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 14:36

    Jag köpte mig en cabrinha switchblade 2009 10m^2 där i december 2009 (när 2010 årsmodellerna hade kommit ut och dit) för ca 7500:-, Ny då. En 10m^2 2010 kostade då 10500:- där, också ny.

    Dom hade dock inte så mycket i lager.

    När det gäller begagnat så vet jag inte. Har sett lite annonser på de olika surfcenterna där. (I april 2011 hittade jag en cabrinha SB 2009 10m^2 för 1500:- begagnad.)

    Atte har säkert bättre koll på hur det ser ut idag.

    Sen går det även att hyra, men det är ganska dyrt. Vet ej heller hur mycket utrustning som finns till uthyrning.

  • atte

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 10:30

    Jag har koll!

    Det finns men jag tycker att det är ganska begränsat utbud särskillt på begangnat sedan tycker jag att priserna är rätt höga, det blir billigare i slutet på säsongen men det hjälper inte er då.
    Kan vara billigare att köpa något nu på hösten hemma men då måste man ju ta med i beräkningen vad det kostar att flyga med grejorna.
    Nya grejor finns och kostar ungefär som hemma.
    Jag har lite skit jag kan tänkas sälja bla en 9m f-one bandit 5 2012. mystic sele 2012 knappt anv storl L. Kan nog tänka mig att sälja en av mina 6 brädor…

  • scotzh

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 13:46
    Atte;700837 wrote:
    Jag har koll!

    Det finns men jag tycker att det är ganska begränsat utbud särskillt på begangnat sedan tycker jag att priserna är rätt höga, det blir billigare i slutet på säsongen men det hjälper inte er då.
    Kan vara billigare att köpa något nu på hösten hemma men då måste man ju ta med i beräkningen vad det kostar att flyga med grejorna.
    Nya grejor finns och kostar ungefär som hemma.
    Jag har lite skit jag kan tänkas sälja bla en 9m f-one bandit 5 2012. mystic sele 2012 knappt anv storl L. Kan nog tänka mig att sälja en av mina 6 brädor…

    Atte, vad är den mest användbara storleken på kiten i Filippinerna om väger 65kg?

  • atte

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 14:57
    Scotzh;700853 wrote:
    Atte, vad är den mest användbara storleken på kiten i Filippinerna om väger 65kg?

    Här på Boracay 10-12m, jag kör oftast 12 eller 15m men jag väger nästan 90.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpa utrustning i Boracay

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.