Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kullavik vs Lerkil

  • Kullavik vs Lerkil

    Publicerad av cobainwindsurfer på 25 november, 2013 vid 00:12

    Skulle behöva lite mer kött på benen vad gäller Kullavik och Lerkil. Var ner i Kullaviks hamn idag, (grym vind), och vad jag såg verkar det fungera att rigga på gräsremsan framför hamnparkeringen o kanske hoppa i från träbryggan vid bastuhusen. Ni som surfar i Kullavik, kör ni härifrån hamnen, eller är det kanske kullaviks strandväg som gäller istället? Vilket är bäst av dessa två, och vad tycker ni om Lerkil mer söderöver? Finns det någon som brukar köra här.?

    noobsurf svarade 7 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mcrill

    Medlem
    25 november, 2013 vid 19:45

    Har du aldrig funderat på Vallda-Sandö? Sticker jag ut på västsidan om Onsalahalvön blir det oftast där.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    25 november, 2013 vid 20:52

    @McRill 719199 wrote:

    Har du aldrig funderat på Vallda-Sandö? Sticker jag ut på västsidan om Onsalahalvön blir det oftast där.

    Känner till platsen, men har aldrig kört här, ska väl kolla upp det. Vet du om det är okay att köra vägen över gräsängarna ner mot havet… ser ut på kartan som man bör rigga vid första 90 graders svängen för att slippa släpa för mycket.

  • mcrill

    Medlem
    25 november, 2013 vid 21:11

    Kör till badviken. Gräsängarna, som du kallar dem, är parkeringsplats. Med massor av plats både för bil och riggning. Sedan får man bära grejjorna en bit till vattnet, men det är ingen längre sträcka. Vi brukar gå i i den södra badviken (det finns två intill varandra). Vallda-Sandö fungerar bäst vid västlig till nordvästlig vind, men går också vid nordlig.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    26 november, 2013 vid 07:26

    Låter nice! Kollade också eniro sjökort efter sten igår, och södra viken ser fri ut, på norra visar kortet sten i en linje tvärs över mitten på viken så det är ju lätt val. Antar att många kör härifrån, för jag har inte sett någon vindsurfare varesig i Kullavik eller Lervik de gånger jag varit där.

  • noobsurf

    Medlem
    30 november, 2016 vid 12:31

    Läser lite gamla trådar och måste nämna detta:

    Angående Vallda Sandö så går det också bra att ta sig ut vid Särö. Det finns en liten väg som heter bassängbacken i Särö som man kan ta sig ner på och där nere hittar man en liten parkering alldeles intill en strand med bra riggplats i gräs. Tror det är någon slags gemensam gräsmatta för de boende att fira typ midsommar på osv för de har en flaggstång där mitt på som det ser ut som att ingen äger. Perfekt att se vindriktning på.

    Härifrån kan man ligga och dra över viken, (ca 1km), fram och tillbaka vid västlig vind. Verkar optimalt för ganska svaga vindar då man inte har något som tar sjön västerut.

    Denna startplats/parkeringsplats gäller det att vårda då man lätt kan bli sedd som “störande” då det ligger så nära husen nere vid vattnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kullavik vs Lerkil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.