Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kurs-nybörjarsällskap Halmstad

  • kurs-nybörjarsällskap Halmstad

    Publicerad av pelle-surf på 23 januari, 2011 vid 22:13

    Hej! Jag tänker gå en nybörjarkurs till sommaren,men har inget sällskap.Det skulle vara kul om någon som går i samma tankar har lust att hänga på,då det underlättar om man kan hjälpa varandra och för bättre säkerhet.kursen tänker jag gå i Halmstad då jag bor i Haverdal.Jag har tidigare windsurfat en del, men det är ett tag sedan.Kite verkar väldigt kul, så om någon, några har lust att hänga på, så är det bara att höra av sig.
    Mvh Pelle 0709745116. 03551138

    skotten svarade 13 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pjoter

    Medlem
    24 januari, 2011 vid 17:38

    oftast brukar man ju försöka få ihop 2-3st på en kurs då det är både roligare och ger mer (lär sig massa av att kolla på någon annan medans man vilar sig lite) så de löser sig nog när du kontaktar skolan/instruktören om du inte hittar nån innan.

  • pelle-surf

    Medlem
    24 januari, 2011 vid 21:16

    Nä,det blir nog inga problem med att gå kursen, utan min tanke är att när kursen är avslutad, så kan det vara bra att ha någon att öva ihop med. Man rekomenderas ju att inte kitea ensam och med tanke på att man är nybörjare, så är det nog bara fördelar om man kan köra tillsammans, men visst det löser sig alltid sa han som sket i våtdräkten.
    men tack för att du engagera dig i allafall,och om det finns fler “ensamvargar”så är det bara att höra av sig.
    Mvh Pelle

  • regfellow

    Medlem
    24 januari, 2011 vid 21:26

    Den här sporten är speciell! Det är ett stort community av folk som kitesurfar, men man utvecklas väldigt individuellt. Leta upp en bra spot där folk kör och åk dit, så har du lika många vänner som åker som hjälper med start, landning och tips osv.

    Det kommer inte vara någon du “övar ihop med”. Ända sättet du skall få någon att avsätta sin värdefulla tid att öva med dig är om ni är barndomsvänner, din mamma eller om du betalar dem bra med pengar. Annars kommer de vilja köra själva! ; )

    Ensamvargar tenderar heller inte att vilja umgås i grupp!

    Man skall dock aldrig säga aldrig och du är ute i god tid… så vem vet!

  • rydstrom

    Medlem
    25 januari, 2011 vid 06:51

    Håller delvis med Regfellow, iaf om att det är bara att åka till stranden så löser det sig, på SV är det alltid folk på Doggen tex. Jag kommer köra så mycket som möjligt i år, och mig kan du alltid hänga på.

  • lima-ko

    Medlem
    25 januari, 2011 vid 18:29

    Jag bor och pluggar i Halmstad och kommer köra så fort vindarna tillåter, hoppas isen försvinner snart…
    Klart vi hjälper dig med lite tips på vägen om du kör fast, efter att du har gått kurs, såtillvida vi fått kajtat oss själva trötta först ;).

  • skotten

    Medlem
    27 januari, 2011 vid 01:22

    Dude, dont worry, just say hi to everyone on the beach, let them know you are learning and you will try not to crash into them, then laugh : )

    It wont be long before everyone is slapping you on the back and getting you pumped for your next session : )

    remember your hand signals and dont be afraid to ask anyone for help if you are not sure about things in the water or your rig even after you have done the course : )

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kurs-nybörjarsällskap Halmstad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.