Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kustväder appen

  • mtias

    Medlem
    9 december, 2015 vid 12:13

    @bananen 737489 wrote:

    Hittade lite små buggar, hur vill du ha feedback? Per mail eller här?

    Backar man från kartan eller inställningar så avslutas appen, tex. Ett förbättringsförslag vore att sortera stationerna i avstånd från din position istället för alfabetisk ordning samt att skapa lite förval, som tex västkusten, Tjockhult, Skåne. Geofenca stationerna i områden, typ.

    Jag har tänkt på det där med avstånd, men det kräver att folk har gps igång. Tror inte så många har det per default. Men precis som du säger så skulle geofenca funka. Ett bra förslag! Ett annat alternativ är ju att man får knappa in sina long- resp latitud och använda det som sortering.

    Hmm inte tänkt på det där att den stängs ner när man backar.. det har jag missat. Den bör ju återgå till tidigare. Man har alltid menyn till vänster även i kartvyn, men jag ser din poäng och jag håller med om att det blir en konstig väg att gå om man har valt att se en fyr på kartan via listvyn.

    Personligen så går jag aldrig in på kartvyn, jag går mer eller mindre alltid in under favoriterna. Men det kanske har mer att göra med att kartvyn är helt ny..

    Du kan skicka förslag etc till android snabela kahoona.se

    Lämna gärna betyg/feedback via google play också. Bra eller dåligt spelar ingen roll.

  • mtias

    Medlem
    9 december, 2015 vid 12:15

    @_Frippe_ 737492 wrote:

    Jag gillar appen och håller med om förbättringsförslagen ovan. Men behåll gärna alfabetisk sortering också så man kan välja själv på något smidigt sätt om du implementerar det.

    Kul att du tycker om den! Självklart det behåller vi.

  • mtias

    Medlem
    10 december, 2015 vid 15:32

    Okej, nu kan man sortera listan av fyrar genom position. Man kan klicka(hålla ner någon sekund) på kartan och sortera baserat på den kartpositionen alt kan man i listan välja en fyr och sortera efter dess position.

    A-Ö sortering är fortfarande standard. Se bilder för mer info.

  • mtias

    Medlem
    13 december, 2015 vid 11:32

    För dom som är intresserade! När jag ändå var i farten la jag till lite mer nyttigt:

    Sortering av fyrar på by- och medelvind samt möjlighet att ha kartvy som standard(start) vy vid uppstart av appen.

    Lämna gärna feedback/betyg när ni tar ner alt uppdaterar appen. Som det är nu är det nästan bara folk som lämnat arga kommentarer detta pga av att telia grävde av kabeln till servern.. mitt under semestern! Så lite nya kommentarer(mer överrenstämmande med verkligheten) vore grymt uppskattat! 🙂

  • mtias

    Medlem
    5 januari, 2016 vid 09:06

    Hej,

    Servern har blivit utrustad med ett ssl certifikat vilket medför att man måste uppdatera till den senaste version av appen för att den ska fungera.

    Tänkte att det kan vara bra att meddela. God fortsättning.

  • calle

    Medlem
    21 december, 2016 vid 18:38

    Hej, nu fungerar inte appen 🙁
    Jag får “load failed” när jag startar.
    Nexus 5x senaste android.

    Mvh Calle

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kustväder appen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.