Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kvalitet på Prolimit ?PL

  • kvalitet på Prolimit ?PL

    Publicerad av freppesito på 8 juli, 2009 vid 14:58

    Köpte en Pro-limit förra året en zf steamer för 2300 kr, fick iofs en 2006 utan att veta om det och försökte häva köpet efter att ha sett hur -08 modellen sett ut på nätet, men hade använt den 2 ggr så det var kört enligt han i butiken. tyvärr.
    Nu har jag använt den ca 8 ggr totalt och den börjar spricka här och var.. runt gummiförstärkningen på knät samt mitt på vänster ben, just det kan iofs kanske vara en repa men absolut inte de 3 ställena runt knälimniningen

    trodde man köpt kvalitet men men,, !?
    vad är era erfarenheter kring PL prylarna

    // Fredrik

    svennebanan svarade 14 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • surfmanj

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 18:26

    Tjena, Har kört PL i många år och har varit väldigt nöjd, tyvärr så förekommer ju måndags ex överallt…..
    Kan förstå att affären inte kan ta tillbaka den efter att du använt den, men du har ju ett års garanti på dräkten så bara att gå tillbaka till affären.. borde inte vara några problem att få den bytt i så fall.

    Lycka till

  • svennebanan

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 18:47

    Spricker på exakt samma sätt för mig. Vid förstärkningarna vid knä och gren blir det små jack. Fick det ganska omgående vid ena knät, men trodde det var ett märke efter en fena. Nu kör jag på med neoprenlim och fan vet allt och sparar till en O’Neill.

  • elkrillo

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 19:54

    min har oxå spruckit över knäna… blir en neil pryde nästa gång..

  • svennebanan

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 20:22
    elkrillo;557958 wrote:
    blir en neil pryde nästa gång..

    Har de inte haft problem med sprickor också?

  • elkrillo

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 20:23

    ok då vet jag.. va ska man köpa då???

  • endy

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 20:38

    O’neill 🙂

  • surfmeister

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 21:21
    elkrillo;557958 wrote:
    min har oxå spruckit över knäna… blir en neil pryde nästa gång..

    Tyvärr har jag haft kvalitetsproblem med NP (spricker i grenen osv). Köper aldrig en NP-dräkt igen…Har haft en och samma ION dräkt i tre år nu (använd över 100 ggr) och den är fortfarande riktigt bra med inga sprickor!

  • mahi

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 21:48

    Också besviken på pro limit…

  • bicless

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 21:57

    Jag har haft min ascan polar nu i 3 säsonger, inga sprickor så långt ögat kan nå. Den har tappat lite av den lyxigaste mjukheten den hade när den var ny men fortfarande flexig, tät och varm så jag kan köra vintersäsong i den med underställ om jag vill. Man måste inte köpa svindyra våtdräkter för att de skall hålla.

  • happyfish

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 22:22

    Har också en Pro Limit som spruckit upp lite grand på samma sätt vid förstärkningen på knäet. Verkar inte förvärras dock.

  • tim-eriksson

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 22:35

    Har en PL cz2 som fungerar bra, Dock börjat spricka lite men inte mycket! Prisvärd dräkt tycker jag

  • goose

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 05:31

    Om du ska våtdräkt, köp ION. Har haft en ION strike i 3 säsonger, inga kvalitetsproblem. Tidigare har jag kört NP, suger stort……

  • dberg

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 05:48

    Jag kör med O’neill epic (5/3). Lite enklare än deras dyrare dräkter men osannolikt felxibel. Kompletterade med väst+huva och handskar och körde tills december började. Löjligt nöjd med den dräkten. Måste bara berätta det nu när jag hade chansen…:smirk:

  • stefan_gbg

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 05:53

    Min Ripcurl dräkt är utan skavanker efter 3 år. Inget att klaga på.

  • getwet

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:37

    Tycker PLs sortiment överlag är dåligt, bommar, fenor, boardbags, segelbags och ja i princip alltihop.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kvalitet på Prolimit ?PL

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.