Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga bladder

• Laga bladder

Publicerad av svinet på 3 augusti, 2008 vid 20:11

Tja,

Min bladder har spruckit längs med svetsen pga att 5e linan delat LE. Tidigare när detta har hänt har jag lagat med lim + spinnackertape. Blivit hyfsat men ej 100. Tänkte kolla om ngn testat att svetsa lagningar själv?

Om detta funkar bättre var köper man isf en sådan svetsapparat?

svinet svarade 16 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rydstrom

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 06:45

Jag har använt strykjärn och bakplåtspapper en gång, men det är lätt att man värmer för länge och då pajar man mer än man lagar.

• byguy

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 06:47

Använd vanligt strykjärn med bakpapper under bladdern och som mellanlägg mellan järnet / bladdern. Testa för lagom inställng av värmen på någon bit bladdermaterial av samma tjocklek alternativt utanför befintlig svets i kanten någonstans. Akta dig för att få för liten diameter på bladdern, den skall vara större än motsvarande läge på leading edge, så att leading edge tar all last.

• gh0st

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 07:25

Precis som byGuy sa, håll koll på värmen så löser sig nog allt.

• skotten

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 09:43

Speak to Huge0 or Ludde for some spare bladder, expect to have to at least hug Hugo though.. he loves Hugs… honestly…

• snygging

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 10:29

@Svinet 486893 wrote:

Tja,

Min bladder har spruckit längs med svetsen pga att 5e linan delat LE. Tidigare när detta har hänt har jag lagat med lim + spinnackertape. Blivit hyfsat men ej 100. Tänkte kolla om ngn testat att svetsa lagningar själv?

Är du tillbaks i sverige nu? sprack kite gummit när du fick slut på kådisar?

• svinet

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 12:42

@snygging 487038 wrote:

Är du tillbaks i sverige nu? sprack kite gummit när du fick slut på kådisar?

Tack för tips compadres!

Japp nu är man hemma. Nja tjajen lånade min 12a i guincho. Shorebreaket tog kiten efter att en äcklig frasse krockat med henne…. dagen efter tog det honom… njöt och lät honom rippas haha

Så nu skall jag laga draken.

kådisar … sådant trams håller man inte på med. Skall du med ner till viken ikväll. Skall ju blåsa litta!?

• svinet

Medlem
    5 augusti, 2008 vid 21:09

@Svinet 486893 wrote:

Tja,

Hittade en bra guide: http://kitesurfingschool.org/bladderrepair.htm

Körde med strykjärn+bakplåts papper + grillpinnar för att få raka fina svetsar. Funkar prima. Körde på vanligt strykjärn på ylle i ca 5 sek per svetsning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga bladder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.