Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga bladder
-
Laga bladder
Publicerad av svinet på 3 augusti, 2008 vid 20:11Tja,
Min bladder har spruckit längs med svetsen pga att 5e linan delat LE. Tidigare när detta har hänt har jag lagat med lim + spinnackertape. Blivit hyfsat men ej 100. Tänkte kolla om ngn testat att svetsa lagningar själv?
Om detta funkar bättre var köper man isf en sådan svetsapparat?
svinet svarade 16 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag har använt strykjärn och bakplåtspapper en gång, men det är lätt att man värmer för länge och då pajar man mer än man lagar.
-
Använd vanligt strykjärn med bakpapper under bladdern och som mellanlägg mellan järnet / bladdern. Testa för lagom inställng av värmen på någon bit bladdermaterial av samma tjocklek alternativt utanför befintlig svets i kanten någonstans. Akta dig för att få för liten diameter på bladdern, den skall vara större än motsvarande läge på leading edge, så att leading edge tar all last.
-
Precis som byGuy sa, håll koll på värmen så löser sig nog allt.
-
Speak to Huge0 or Ludde for some spare bladder, expect to have to at least hug Hugo though.. he loves Hugs… honestly…
-
@Svinet 486893 wrote:
Tja,
Min bladder har spruckit längs med svetsen pga att 5e linan delat LE. Tidigare när detta har hänt har jag lagat med lim + spinnackertape. Blivit hyfsat men ej 100. Tänkte kolla om ngn testat att svetsa lagningar själv?
Är du tillbaks i sverige nu? sprack kite gummit när du fick slut på kådisar?
-
@snygging 487038 wrote:
Är du tillbaks i sverige nu? sprack kite gummit när du fick slut på kådisar?
Tack för tips compadres!
Japp nu är man hemma. Nja tjajen lånade min 12a i guincho. Shorebreaket tog kiten efter att en äcklig frasse krockat med henne…. dagen efter tog det honom… njöt och lät honom rippas haha
Så nu skall jag laga draken.
kådisar … sådant trams håller man inte på med. Skall du med ner till viken ikväll. Skall ju blåsa litta!?
-
@Svinet 486893 wrote:
Tja,
Hittade en bra guide: http://kitesurfingschool.org/bladderrepair.htm
Körde med strykjärn+bakplåts papper + grillpinnar för att få raka fina svetsar. Funkar prima. Körde på vanligt strykjärn på ylle i ca 5 sek per svetsning.
Logga in för att svara.