Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga "buckla" i segel

  • Laga "buckla" i segel

    Publicerad av sj0gren på 29 september, 2016 vid 18:38

    Hej!

    Fick ett kastfall idag och landa med knät i övre delen av mitt nyinköpta Blacktip 4.0 2014.

    Inget hål i seglet men det har blivit en buckla och seglet är inte spänt på den punkten utan rätt slappt.

    Såg en film på youtube där en snubbe använde värmepistol och bucklan försvann på hans segel.

    Någon som testat med värmepistol eller har bra tips på hur jag kan göra? (lånad bild)

    sj0gren svarade 7 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Aquario

    Medlem
    29 september, 2016 vid 19:35

    Jag lagade en liten spricka på mitt Icon 4.7 genom att limma Biltemas strålkastarskydd på båda sidor och sedan förstärka genom att försöka smälta ihop allt med strykjärn och bakplåtspapper, det gick inte så bra eftersom det troligtvis inte är samma material, monofilmen blev lite grumlig och såg nästan ut som bubbelplast efteråt. Mitt råd är att testa på ett uttjänt segel av samma material för att få in rätt teknik.

  • robin

    Medlem
    30 september, 2016 vid 04:26

    Avvakta ett par dagar. I alla fall vinyl drar ihop sig av sig själv.

  • sj0gren

    Medlem
    30 september, 2016 vid 09:13

    Tack för svaren!

  • sj0gren

    Medlem
    19 november, 2016 vid 10:29

    Uppdatering! Har testat med värmepistol, det funkar! Blev inte 100% sträckt men 70-80% bättre! Körde på låg värme i cirka 5 min.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga "buckla" i segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.