Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga Kite, Sytråd?

Taggad: , , , ,

  • Laga Kite, Sytråd?

    Publicerad av aintain på 30 maj, 2016 vid 15:08

    Hej, jag har nyligen lindat in min kite kring en stolpe, Bladders osv är helt men ett helt “fack” har gått sönder. Revan är klassiskt L-formad. Tyvärr går den nära en av lattorna, bara strax under en centimeter ifrån. Jag har köpt spinackertejp men eftersom det är så liten yta at fästa på tänker jag att jag också vill sy någrta trestegs-stygn genom tejpen.

    Fråga:
    Vilken tråd bör jag använda och var köper jag den? Nylon tänker jag rimligen? Någon som har tips`?

    /Anton

    bronco_rider svarade 7 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    30 maj, 2016 vid 20:20

    Om du ska sy så kanske det funkar med tunn fiskelina, finns ju nylon. Annars är ju dyneema flätlina för fiske väldigt stark och stum, håller bättre i klenare dimesioner och är nog mer beständig än nylon. Finns att köpa i fisketillbehörsbutik, biltema, nätet mm. Fråga nån fiskande polare om en bit annars. Jag vet inte annars vad som används för att sy i kites, detta var bara förslag. Kolla annars med segelmakare för kites, Surfers mfl

  • bronco_rider

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 20:51

    Tandtråd

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga Kite, Sytråd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.