• Laga mast 90%

    Publicerad av martinschold på 7 augusti, 2017 vid 13:13

    Klantade mig och knäckte masten, hade bara skjutit in den 3-4cm GAAAH!!! Två frågor, hur är chanserna att laga den? En Ezzy 490. Den sprack ett jack ned till 3-4cm… Och så en dum fråga kanske, är det jättedumt att segla lättvind med masten som den är? Om man vrider jacket framåt där det frestas på som minst? Känns ju mycket tveksamt men jag missar ju min Ölandsvecka nu!!! Lägger in köpesannons så länge.

    martinschold svarade 6 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 augusti, 2017 vid 16:07

    Du får säkert proffsråd men det är är ju tämligen enkelt med några varv kolfiber (eller kanske glasfiber) och epoxi. Min har hållit två säsonger efter snabblagning.

  • steffo

    Medlem
    8 augusti, 2017 vid 09:50

    Kolla med Sharp4 om det är lönt att laga http://www.sharp4.se/

  • bjorn-daniels

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 07:12

    Jag hade inte kört med den utan att göra nåt.
    Det mesta går att laga och är du lite händig så är Pelegrins råd inte helt fel, annars är det kanske värt att kosta på att lämna bort den.

  • martinschold

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 11:01

    Tack! Ska kolla med Sharp4, skadan verkar inte lika farlig nu när jag lugnat mig och tittat igen. Kan ett alternativ vara att kapa 5cm i skarven eller blir det fel då? Jag har inte koll på hur det är konstruerat…

  • sannum

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 11:51

    Nej kapa inte, gör som pelegrin sa så har du den säkert länge till…..

  • vindsokaren

    Medlem
    10 augusti, 2017 vid 18:07

    Japp skulle också putsa till det med 80korn och sen linda kolfiber runt och nån cm förbi sprickan.

  • martinschold

    Medlem
    18 augusti, 2017 vid 15:54

    Inlämnad till Sharp4 nu, hoppas det är igång till höstvindarna!
    Tack för era råd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.