Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing läjet nu 3,8 till 4,7

  • sebbe87

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 14:47

    Trevligt känns som surfet är över för i år. på onsdag kommer första snön roligt att se dessa bilder!

  • raask

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 16:07

    Kul med lite bilder!
    Var det clean som vanligt under eftermiddagen eller blev de lika stökigt som apelviken?

  • m3lk3r

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 16:57

    Helt klart nöjd med att få bli spolad lite istället för att sitta hemma och inte göra ett piss! tack för hjälpen också! Blev bättre senare när jag tog av vantarna också 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 20:10

    Jo, på eftermiddan växte vågorna o ordnade till sej, sen bjöd Lejet upp! En av dom roligare dagarna där på flera år!

  • m3lk3r

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 20:19

    Så det är SSV som gäller på läjet? Jävligt pinsamt men jag har bott i varberg hela mitt liv men aldrig testat spottet innan.. Fick mycket bättre träning på vågridning än i apelviken trots att jag hade enorma problem med att kroka ur och fortsätta hålla i bommen.

    Varför är Apelviken så hypat?

  • raask

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 20:22
    surfslusken;636225 wrote:
    Jo, på eftermiddan växte vågorna o ordnade till sej, sen bjöd Lejet upp! En av dom roligare dagarna där på flera år!

    Tack för den rapporten, nu surar ju man ännu mer över att man övergav spotten…

  • kleverboi

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 20:26

    Grymt skön åkning den timma jag orkade… Efter det var det mest spolningar men lika glad är jag 🙂
    Sjukt skön vinkel och cleant mellan vågorna. Bästa dagen för mig i år!

  • surfmeister

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 12:17

    Är helt överens med Slusken; helt klart den bästa Lejet dagen på många år :). Grym vinkel, pundrag i 3,7 och feta rena set som rullade in, framförallt mellan 14-15:30 var det helt fantastiskt. Lejet rockar på kuling SSV!

    m3lk3r, Apelviken suger på SSV. Kuling VNV-NV är Apel däremot riktigt bra!

  • lars_k

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 14:38

    Vinkel??? Den sög pung, nära onshore. Men på nåt sätt lyckas man alltid ha kul ändå i Lejet. Kanske är det de långa rena linjerna som trots allt rullar in vid piren som är helt OK att rida. Och igår blev de riktigt feta! Men vinkel – nä.

  • jalla

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 14:53

    Vist va det vinkel! Hur kul som helst 3,5 timme 4.7 GÔTT.
    Repris på torsdag??

  • m3lk3r

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 15:28

    Torsdag? Jag är nog på, men har vi tur blir det hela helgen! Jag bangar inte läjet framöver.

  • surfslusken

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 17:26
    Lars_K;636340 wrote:
    Vinkel??? Den sög pung, nära onshore. Men på nåt sätt lyckas man alltid ha kul ändå i Lejet. Kanske är det de långa rena linjerna som trots allt rullar in vid piren som är helt OK att rida. Och igår blev de riktigt feta! Men vinkel – nä.

    Du svarar ju på din egna fråga! Att du kunde rida överhuvud taget bevisar ju att de måste vart en ganska generös vinkel!
    Sen om nån sög din pung eller inte har ja ingen koll på.
    Men visst hade sånt värmt gott i kylan.

  • kleverboi

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 17:55

    Vi kanske surfade på olika Läjet? 😉 Sjukt skönt drag i seglet och inga problem med att rida down the line…
    Fast på slutet vete f*n hur det var med det där. Man ser ju inte riktigt vinkeln när man ligger och krampar i vattnet 🙂

    mvh fortfarande-frusen-men-laddar-för-helgen-för-då-jääääälar ;p

  • oden031

    Medlem
    19 oktober, 2010 vid 19:34

    Jag tror TT hade bäst vinkel igår…

  • lars_k

    Medlem
    20 oktober, 2010 vid 05:22
    surfslusken;636360 wrote:
    Sen om nån sög din pung eller inte har ja ingen koll på.
    Men visst hade sånt värmt gott i kylan.

    Hade inte varit fel det, min sketdräkt läckte som ett såll i skrevet. Och det var inte direkt varmt det som kom in. 🙁

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing läjet nu 3,8 till 4,7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.