Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Längtan efter surf

  • Längtan efter surf

    Publicerad av kailua på 27 februari, 2018 vid 14:31

    Kung Bore håller i och det är fortfarande skidresor kvar i kalendern.
    Men Solen skiner, hörde fågelkvitter igår och börjar ana våren runt hörnet. Pysslade om puderlaggen i garaget häromdagen och passade på att klappa lite på den åsidosatta Fanaticen, vinterkall och i väntan. Kom på mig själv på kvällen med att stå i förrådet , blunda och lukta på neoprenet i våtdräkten

    Sitter på kontoret och utanför vajjar tallarna. Helt plötsligt kom det. En sjukt stark längtan efter att vindsurfa. Hela förra säsongen försvann med en bruten fot vid midsommar och mentalt ställde jag in mig på att det blir ingen mer surf 2017 – Vågade knappt gå in på Surfzone för att inte reta mig själv. Rätt så deppigt men fungerade ganska bra att stänga av känslan och längtan till surf.

    Men nu!!!

    Foten är hel efter massa rehab, styrketräning, MTB och skidåkning i vinter . Kroppen känns stark och verkar mest bara vilja vindsurfa. Huvet med. Hjärtat med. Håller på att bli tokig. Det är som ett instängt odjur som vill ut. Sjukt intensiv längtan. Går inte att stänga av . Allt annat blir liksom … platt.

    Undrar om isen släpper snart

    kailua svarade 5 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • mexi_

    Medlem
    27 februari, 2018 vid 14:55

    Kung Bore håller i och det är fortfarande skidresor kvar i kalendern.
    Men Solen skiner, hörde fågelkvitter igår och börjar ana våren runt hörnet. Pysslade om puderlaggen i garaget häromdagen och passade på att klappa lite på den åsidosatta Fanaticen, vinterkall och i väntan. Kom på mig själv på kvällen med att stå i förrådet , blunda och lukta på neoprenet i våtdräkten

    Sitter på kontoret och utanför vajjar tallarna. Helt plötsligt kom det. En sjukt stark längtan efter att vindsurfa. Hela förra säsongen försvann med en bruten fot vid midsommar och mentalt ställde jag in mig på att det blir ingen mer surf 2017 – Vågade knappt gå in på Surfzone för att inte reta mig själv. Rätt så deppigt men fungerade ganska bra att stänga av känslan och längtan till surf.

    Men nu!!!

    Foten är hel efter massa rehab, styrketräning, MTB och skidåkning i vinter . Kroppen känns stark och verkar mest bara vilja vindsurfa. Huvet med. Hjärtat med. Håller på att bli tokig. Det är som ett instängt odjur som vill ut. Sjukt intensiv längtan. Går inte att stänga av . Allt annat blir liksom … platt.

    Undrar om isen släpper snart

    Håll ut, snart släpper isen 🙂
    Samma känsla här!!!

  • malibu

    Medlem
    2 mars, 2018 vid 18:23

    Nu surfade jag visserligen hela 2017, och några gånger i år, men är sjukt sugen!!! Hoppas kylan släpper snart, viken blir isfri och vindarna kommer!

  • mrquality

    Medlem
    3 mars, 2018 vid 10:05

    @kailua snart kommer is att släppa och det blir massa av surf för dig och alla. Jag är samma känsla nu har det gått för långt, har surfat sist 7:e januari men det känsla länge sen. Förra året körde jag året runt men var inte så kallt som i år. Hoppas snart blir det lite varmare och utan is.

  • john1

    Medlem
    3 mars, 2018 vid 11:28

    Om 3 veckor är det så här i lomma bukten (Habo), jag ljuger inte om framtiden, det kan jo ingen göra, alltså jag ljuger inte. Va är sanningen, jo det är jo just frånvaron av lögn.
    https://www.seabreeze.com.au/forums/Windsurfing/Review/Severne-Dyno-105
    JJ

  • kailua

    Medlem
    3 mars, 2018 vid 17:14

    Fler som längtar alltså .

    Härlig film från Oz – där skulle man bott. Tack för pepp. Hoppas verkligen att det ser ut så i Lommabukten i april 👍.
    Blev mycket fjäll i vinter, vilket är härligt, men funderar starkt på att lobba med sambon för att byta en av skidveckorna till ett soligt och blåsigt ställe nästa vinter. Skidor är kul men vindsurfing ligger i en helt annan dimension. Det påverkar själen mycket djupare. Med tanke på hur lång och mörk vintern är här uppe så är nog kanske en surfresa mitt i vintern receptet för själafrid …. att släppa ut längtan en stund mitt i mörkret . Minska abstinensen något . Få själafrid .
    Bara veckor kvar nu till snösmältning och vårflod som rensar bort all is.
    Sen blir det stoke.
    Jag ljuger inte heller.

  • cosmosurfer

    Medlem
    3 mars, 2018 vid 19:15

    Den 12 mars, 4 plusgrader, 9 m/s, SW i Habo Ljung, enl Windfinder, å de ljuger väl aldrig! Hoppas bara isen hunnit bort.

    • Detta svar ändrades 6 år, 1 månad sedan av  cosmosurfer.
  • kailua

    Medlem
    10 maj, 2018 vid 19:35

    Det dröjde länge men äntligen är själen hel igen efter snart ett års uppehåll.
    Sol, 8,5 m2 och planing i stort sett alla vändor. Lyckades äntligen sätta en gipp 😁. Trött i kropp och lycklig i själen. Hoppas på en bra säsong.
    Att det ligger en ny ”begagnad” 105 liters i garaget och väntar på lite hårdare vind ger extra pirr i magen.

    Att vindsurfa är som att se ljuset.

    Hoppas ni alla vindsurfare där ute har fått komma igång bra med säsongen.

  • malibu

    Medlem
    14 maj, 2018 vid 13:22

    Vilken säsong? Västkusten är stilla som en insjö… Var fan är vinden?

    (Jo jag missade sjöbrisen förra veckan 🙁 )

  • kailua

    Medlem
    17 maj, 2018 vid 14:03

    Ja
    Det blev den där härliga dagen med bris men sen dog det. Nu vill man ju bara surfa mer ju.
    Svag nordväst är inte bra i mins trakter….
    Hoppas det vänder snart igen. Begäret är ju väckt igen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Längtan efter surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.