Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lättvindsfena till 85 cm slalom och 10,0?

  • Lättvindsfena till 85 cm slalom och 10,0?

    Publicerad av imported_macts på 29 augusti, 2014 vid 08:35

    Hej

    Jag letar efter en riktigt bra lättvindsfena till min F2 SX 85 (85 cm bred) och 10,0:a. Jag tror att jag söker efter den där formulakänslan litegrann med mjuk fena som svarar bra på pumpning. Tycker dom fenor jag har nu är för hårda (Select 55 och 51 cm)…så har expertpanelen något tips?
    Brallar det i lite grann så funkar dom hårdare fenorna bra, men som sagt….jag tror jag letar något lite mjukare för lättvind

    mackee svarade 9 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • the_novice

    Medlem
    29 augusti, 2014 vid 12:14

    En Z-fena vore nog bra, de finns i olika styvheter även i slalomstorlekarna. Jag har dock inte kört något annat än Formula fenor ifrån dem.

  • imported_macts

    Medlem
    29 augusti, 2014 vid 12:59

    Tack! Har slängt iväg ett mail till Z-fins för att se vilken av deras modeller de rekommenderar

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 augusti, 2014 vid 18:12

    MacTS – Lägg gärna in en blänkare när Du fått svar. Jag är i samma läge o mycket intreserad!

  • mackee

    Medlem
    29 augusti, 2014 vid 19:04

    Kolla även med hurricane jag kör 50 till 9,0 på mistral 82 an grymt tryck i lättvind med den
    Tror gasoil CHR L är fin oxå.
    Har bara CHR men den är lite mer för tryck i prylarna ( konstant vind)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lättvindsfena till 85 cm slalom och 10,0?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.