Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lättvindssegling med konstig bräda

  • challgren

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 13:56

    Tjena!

    När det gäller uppladdning av bilder så är det viktigt att tänka på att vi inte tillåter hur stora bildfiler som helst. Har utökat storleken till 3MB tror jag men tänk på att försöka hålla ner storleken och att använda JPG- eller GIF-formatet för bilder.
    Sen har vi andra problem med uppladdning men det verkar vara lite slumpmässigt (vi har i alla fall inte ringat in problemet helt) och vi jobbar på vad det kan vara för något.

    Om ni har problem så försök att tänka på:
    Bildstorlek (mindre än 3MB)
    Bildformat (JPG eller GIF)

    Om ovanstående inte löser problemet, maila oss med information om:
    -Hur/när ni fick problemet
    -Browser-version
    -Operativsystem

    Vi får ibland mail där det bara står “HJÄLP, kan inte ladda upp bild?!!” …och det är svårt att hjälpa till då vi inte har en aning om hur vi ska lösa det.

    Tack!

  • tsss

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 17:48

    hej

    jag skrev två gånger via Kontakt och förklarade att jag inte kunde ladda in vanlig jpg-filer. Provade att dra ned dom till under 100 Kb men det hjälpte inte. Sen provade jag att ladda om filer som jag i somras lyckats med, dom var på 1-2 Meg, men det ville sig inte med dom heller. Men nu för ett par dagar sedan så funkade det plötsligt. Har ju ingen aning om varför …

    Kom på att strulet bara gällde forumet, hade inga problem att ladda upp bilder på Köp o Sälj

  • raggarn

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 18:33

    @Herr Pelegrin 717086 wrote:

    Ha, ha Raggarn! Funkade det för en noll-åtta att köra på grejer från Västerås? Du fick ju din leverans!

    Funkade Kanon…. och stort tack för tipset!

    trodde jag hade koll på brädorna från 84 å framåt men den där satte myror i huvét på mig
    Océanite har gått mig helt förbi……förutom den på länken med gamla broschyrer…
    favoritläsningen just nu vid högtidsstunder på Gustavsbergaren är Amerikanska tidningar 87-90…..
    de va fan bättre förr…. 🙂 iaf roligare…..

  • tsss

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 22:24

    I mitt sökande efter bilder på Oceanite-brädor så hamnade jag på en blogg med en fransman som renoverade div 2-brädor från förr. Och ja, Oceanite Competion II får användas i nutida div 2 tävlingar. Fast den jag har är nog något senare, troligen från 88 eller så (OC II verkar ha kommit tidigt på 80-talet)
    I Frankrike kör man ju en hel del med Raceboards men även div 2 -brädor från förr har fått ett nytt liv.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lättvindssegling med konstig bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.