Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Årspremiär på Stenstranden!: Fripp

  • Life of Fredde: Årspremiär på Stenstranden!: Fripp

    Publicerad av _frippe_ på 25 juni, 2017 vid 22:02

    GoPron var i alla fall på i bilen på väg till Stenstranden.

    Jag velade en hel del igår kväll men bestämde mig till slut för att åka ner till Torö tidigt imorse. Första rapporterna på väg ner var lite tveksamma men när jag svängde förbi Stenstranden på väg till parkeringen såg det ändå rätt OK ut. Efter lite rekande bestämde jag mig för att rigga 5.7 och låta min nya Tabou 3S på 116 liter göra premiär på det finaste av vatten, Torö Stenstrand.

    Det var ganska beskedliga vågor men vinden räckte gott och väl till och jag blev väldigt glad över hur rolig den nya brädan var att köra. Jag har bytt ut min Firemove 110 mot denna och idag fick jag kvitto på att dess ena användningsområde, att ge mig bättre flyt, planing och höjdtagning när vågbrädan inte räcker till, fungerade perfekt. Nu återstår bara att se om den fungerar med 7.1 i lättare vind på Mälaren.

    Det blev bara en halvtimmes surf innan vinden började vrida mot sydväst och mojna, men det var en rolig halvtimme. Jag var inne och nosade bland vågorna ovanför allmänningen men jag vågade mig aldrig på att rida dem ordentligt. Dels pga att jag körde senast i augusti förra året, och jag var inte heller så sugen på att spolas upp bland stenarna med den splitter nya brädan, även om den risken var ganska liten idag.

    Det blev ett kortare surf och sen hem till familjen för att utföra sina plikter igen, men vilken härlig förmiddag det var! Nya brädan kändes riktigt bra, solen sken, jag körde Stenstranden, många vänner var där tillsammans med övriga kända Toröansikten. En välbehövlig boost mellan blöjbytena hemma.

    Mer…

    _frippe_ svarade 6 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Life of Fredde: Årspremiär på Stenstranden!: Fripp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.