Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Limtajm. Roadtrippin’

  • svenne

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 16:36

    Part 2
    [video=vimeo;61611513]https://vimeo.com/61611513[/video]

    Fan vad jag saknar Portugal.

  • dr-masse

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 22:30

    Sjukt fin rulle från Portugal. Får mig att allvarligt fundera på om jag skall skippa Maui-planerna…

    Matadouro (Ericeira), Guincho, Carcavelos och Caparica tror jag det är.

  • m-c

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 11:19

    Sjukt inspirerande segling av Traversa!
    /M

  • jesper-b

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 15:40

    Sjukt sa Bill, sjukt sa….

    Det här fick mig riktigt riktigt vindsurfsugen. Ska ner om exakt 14 dar och tänkte inte ta med mig vindsurfprylarna… hm, tänka om…

    Masse för f-n, låt inte detta bli en anledning att skjuta på det absolut nödvändiga i ditt hittills helt fel levandes vindsurfliv. Världsklassvågor i sydeuropa ersätter INTE shortssegling i stilla havet!

    /JB

    PS: Första spottet var vardå (övriga kan jag)?

  • lars_k

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 19:16

    Var det “Caparica” vid 6:30 o framåt?
    Såg sjukt bra ut…

  • calle

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 19:51

    Masse, håller med Jesper!
    Du skall till Maui, basta!

    / Calle

  • dr-masse

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 20:22

    @Lars_K 708095 wrote:

    Var det “Caparica” vid 6:30 o framåt?
    Såg sjukt bra ut…

    Tycker det ser ut som Praia de Sao Joao på Caparica (kan vara ett snäpp längre söderut). Har seglat där ett par gånger men inte riktigt i sådana där förhållanden… Kräver mer väst i svallet å gärna stort för att leverera, funkar därför sällan över sommaren. Toppställe i övrigt, riktigt najs strand oxå.

  • svenne

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 21:57

    Det är ju liksom 2,5 mil strand från Caparica och söderut så det finns liksom lite att välja på. 😉

    För egen del så åker jag gärna ytterligare 15 mil mot syd, till en strand med galet fina surfvågor som klämmer in mellan två bergsväggar. Helt vindstilla på line up, ingen crowd och bara friendly faces. Fast utan segel dårå…

    Seså Masse, ut med tummen ur röven nu. Du kan åka till Portugal också.

  • mag

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 07:52

    Är det fler än jag som börjar ana eller till och med misstänker, kanske rent av tror eller helt enkelt är övertygad om att Masse egentligen inte alls till något pris vill åka till Maui?!? Nu glider han återigen bort över isen. Kanske har han kanske kommit åt bandyportföljen igen?! Illa illa. Eller ingår det i hans grumliga strategiska surfplan? Hmmm

    Omröstning??

    Oavsett vilket, Masse säljer ju in Portugal på ett närmast föredömligt vis. Tack för det! Vi är också sugna på att återvända. Om det bara inte vore så ohemult långt att köra. Flyga ner går ju men hur går det då med alla dessa prylar som vi “bara måste” ha med oss. Surf, SUP, wsurf mm. Mellanlanda i Brittany, Bordeaux eller San Sebastian kanske?

    Traversa är grym oavsett!

  • dr-masse

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 08:42

    Faktum är att det kommer att bokas… vi får se vart snart… :santa:

  • jesper-b

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 09:38

    Resan ner till Portugals atlantkust ÄR lång. Klämde Varberg – Cascais på 40 timmar i en folkabuss -66a, men då satt det en toktrimmad snurra i Humlan och det var under de riktigt vilda åren då “komfort” var lika med en panikfylla, en massa jointar och en amerikanska i tamburen på lyxhotell i Biarritz, nu har man ju helt andra krav…

    Funderar på ett litet helgerån: Ersätta Humlan med en 165 hästars fransk minibuss, typ expert eller jumpy, de finns ju i lite mer van-liknande varianter. Då borde man kunna trycka ner rätt fort även som gubbe?

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 10:08

    Jesper, lika lite som jag får dribbla bort Maui-möjligheten kan ju du ens tänka tanken på att ersätta Humlan nu när den hittat tillbaka till kurvan vid Stenstranden och allt.

    Näe, då får du allt ha två surfbussar. Kan dock bekräfta att ett modernare franskt/italineskt skåpåk fungerar oerhört bra, den Fiat skåpis vi hade i Portugal för ett par år sedan var en fröjd att bränna runt i, inte alls olikt en bra personbil.

  • svenne

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 10:24

    Ja, köp en nyare buss. En -86:a är perfekt.

  • jesper-b

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 22:43

    SVENNE, jag köper gärna din 86a om det är med den där fina diseln och en audilåda som tål den…

    Jag har ju i och för sig en 90a högtakare (med grym Svennedisel) vilket är sjukt mycket nyare än -66. Men man ligger inte och pressar i 150 knyck direkt.

    Tror det får bli en ny überfet snurra till Humlan!

    /JB

  • hollister

    Medlem
    16 mars, 2013 vid 08:47

    Den här tråden börjar lukta mer olja än havsvatten… 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Limtajm. Roadtrippin’

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.