Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite fler pix Torö söndags

  • svenne

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:42
    Knatte;506259 wrote:
    Grymma bilder! Vad har du fotat med och brännvidd mm. ?
    När du har panorerat bilderna. Vad har du haft för slutartid då??

    Allt du behöver veta finns under varje bild, klicka på kameraikonen.

    Den här är stört bra.
    _MG_3663.jpg

  • hipshot

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:47

    Jag har inga värstinggrejer. En 40D och en 70-200/4 IS. Panoreringarna var svåra, ville ha ett hopp med en rejäl mängd vatten som hängde kvar som ett spår i luften, men fick inte till det. Jag blev faktiskt inspirerad att prova panoreringarna av en annan bild jag såg på forumet i bildtävlingstråden.

    Klicka på den lilla kameraikonen bredvid bilden, då ser du precis vilken slutartid jag använt.

    /P

  • Knatte

    Gäst
    7 oktober, 2008 vid 18:45

    @Svenne 506275 wrote:

    Allt du behöver veta finns under varje bild, klicka på kameraikonen.

    Den här är stört bra.
    _MG_3663.jpg

    Aha, jag scrollade aldrig så långt ner, så att jag såg kamera ikonen. Jag letade efter exif-info någonstans men hittade ingen:blush:

    Så du använde så lång slutartid som upp 1/6 s Jag försökte panorera i TT i F2 challange och detta blev ju pannkaka. Då låg jag på typ 1/60 och 1/100 s och det funkade inte alls…:crazy:

  • jps

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 19:17

    Fina bilder. Mycket känsla i dem!

  • hipshot

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 19:20

    @Knatte 506309 wrote:

    Aha, jag scrollade aldrig så långt ner, så att jag såg kamera ikonen. Jag letade efter exif-info någonstans men hittade ingen:blush:

    Så du använde så lång slutartid som upp 1/6 s Jag försökte panorera i TT i F2 challange och detta blev ju pannkaka. Då låg jag på typ 1/60 och 1/100 s och det funkade inte alls…:crazy:

    Jo, man måste prova alla möjliga olika tider. Fördelen med digitalt att man kan kolla resulatet direkt. Jag tog 1200 bilder i söndags, i stort sett alla panoreringar blev kassa.

    Svårt med vinden som skakade objektivet, och man måste följa helt rätt fast man inte ser motivet när slutaren är öppen. Finns det inget i bilden som är åtminstone lite skarpt så blir det inte bra…

  • epe

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 19:54

    Tjena!

    Här är några till på samma tema.

    http://engbusk.se/toro_20081005/

    /epe

  • jps

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:34

    @epe 506336 wrote:

    Tjena!

    Här är några till på samma tema.

    http://engbusk.se/toro_20081005/

    /epe

    Fler strålande bilder 🙂

  • tmontana

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:35

    ja, jag tycker ju något helt annat e mest intressant; hur tusan kom du (Mr HipShot) till Torö utan bil? Cyklade från stan? Kör man fixed gear så ska det ju va så otroligt skoj! 😉

    /niclas

  • hipshot

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:47

    Ingen fixie ännu… Men konceptet tilltalar mig, helt klart. 🙂

    Polaren epe (inlägget ovan med länk till fler bilder) står för transporterna. Vilket man e tacksam för!!!

  • svenne

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 22:17

    Kom igen nu P, vi gör om din fula mmmaaaaantänbajk. Jag har nya trackends som ligger och väntar på dig. 😉
    Eller som vi säger: If it ain’t broken, fix it!

  • b-son

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 12:33

    Kvallen på bilderna är måttlig
    Vid femtiden i söndags var det på väg mot skymning och Landsorts fyr hade börjat lysa.
    En blandning av fint regn och stänk från vågorna letade sig upp till skogsbrynet, där jag försökte fånga de tappra som var ute.
    De var långt ute, utanför de värsta brotten och ofta osynliga mellan de mastiga vågorna så det blev mer vågbilder än windsurfingbilder.
    Torkade av gluggen så ofta jag kom åt och försökte hålla stativet stilla, som förresten blåste omkull när jag plockade av kameran…

    /Björn

  • broderisak

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 16:12

    Bild 49 tycker jag helt klart är kanon…

  • fnassel

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 16:39

    Läckert att dra en framåt i dom vågorna och den vinden!
    Manligt Jeppe!
    Jag är fortfarande lite besviken på mig själv att jag inte tog en tur utanför stenstranden. men med facit i handen så kanske det var klokt att inte rasta 4,4:an och 86 an i dom vågorna

  • larry

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 17:18
    b-son;506491 wrote:
    Kvallen på bilderna är måttlig
    Vid femtiden i söndags var det på väg mot skymning och Landsorts fyr hade börjat lysa.
    En blandning av fint regn och stänk från vågorna letade sig upp till skogsbrynet, där jag försökte fånga de tappra som var ute.
    De var långt ute, utanför de värsta brotten och ofta osynliga mellan de mastiga vågorna så det blev mer vågbilder än windsurfingbilder.
    Torkade av gluggen så ofta jag kom åt och försökte hålla stativet stilla, som förresten blåste omkull när jag plockade av kameran…

    /Björn

    Maffiga bilder b-son.
    Jeppe o Ola också.

  • tall-jonny

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 18:30

    Sjukt bra känsla i bilderna! Bra komplement till farochsonbilderna som oxå var grymma! Själv hamnade man på en bild oxå – iallafall ett bevis på att man var ute den där sjukt blåsiga dagen:grin:

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite fler pix Torö söndags

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.