Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ljunghusen Pozostyle

  • Ljunghusen Pozostyle

    Publicerad av s19 på 22 augusti, 2015 vid 21:57

    Från fredagen den 14 augusti till onsdagen den 19 kunde man… om man hade möjlighet skrapa ihop tre dagar med 3,7-4,1-segling och två dagar med 4,7-5,0 i Ljunghusen.
    Själv missade jag fredagen och söndagen. Lördag morgon gjorde jag även en bomkörning…
    Efter helgens frustration blev det två grymt härliga kvällar med ca 2 timmars hardcore vindsuring var och det kändes nästan som man var på Gran Canaria. Strömbrytaren slogs på under förmiddagen och efter lunch låg vinden runt 14-18 m/s och folk klagade på att de borde ha tagit tresju.. När solen sjönk började även vinden droppa så smått och det blev lite byigare!
    Hade även flyt med att pricka in lite vind och fyrsjusegling på onsdag eftermiddag!
    Ni har kanske sett en filmsnutt som ligger under Klagshamntråden så tänkte här bidra med lite bilder från tisdagkvällen iLjunghusen. Sista timmen hade vi en slalomdansk (som gjort sig av med sina vågprylar) som jag satte en kamera i nävarna på och som gick ut på bryggan och tog en hel del bilder! Tack till Morten Andreasen för en eminent insats på bryggan!

    s19 svarade 8 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • s19

    Medlem
    22 augusti, 2015 vid 22:10

    Lite fler…

  • s19

    Medlem
    22 augusti, 2015 vid 22:16

    Och slutligen några till..

  • erree

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 01:22

    hoho riktigt härliga bilder från några riktigt härliga dagar, man blir nästan lyrisk när man tänker tillbaka 😉 vi är rätt bortskämda här i skåne!

  • poppo

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 06:39

    YEAH – grymt kört Linus & Co!
    Riktigt fina bilder.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 07:13

    Gött kört!:laugh:

  • tws

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 12:43

    ………………….Pent

  • joloo

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 18:45

    Nice åkning och bilder!

  • challgren

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 21:45

    Gött mos!!

  • s19

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 22:20

    Härligt! Hoppas att bilderna kan förmedla skön surfkänsla även till er som gick miste om dessa dagar! Lite frustrationslindring! 🙂 Var helt färdig efter dessa tre dagar!
    Ser faktiskt ut som Ljunghusen, eller mer troligen Kämpinge (då riktningen ska vara sydost), kan leverera lite vind imorgon måndag! 🙂
    Poppo… det var längesen du var här nu va?! Ja… bortsett från Gislöv då! 😛 Du får komma ner igen… som förr! 😉

  • tws

    Medlem
    24 augusti, 2015 vid 06:39

    Gøtt og se babordseiling igjen etter alle disse årene med faking på styrbordet. Får S19 selen ned fra ribbeina nå så likner det noe.

  • s19

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 11:09

    Tre tusen… förlåt… tre norrmän kan inte ha fel… eller?! 😉
    Det var en gång i tiden när jag körde det i vågor… sen kom jag på att det är lika bra att sluta med blöja… Det är aldrig för sent att bli torr!
    Den sitter möjligen på nedre delen av revbenen.. Skarpt av dig att notera det…

    Förresten… fick ytterligare en dag med ost-sydost i måndags… körde då i Kämpinge. En timme med 5.4… riggade sen ner till 4.7 när Jörg dök upp… men då kom regnet och vinden la sig…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ljunghusen Pozostyle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.