Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing locosys gw-60

Taggad: ,

  • locosys gw-60

    Publicerad av sailortrash på 12 april, 2017 vid 09:10

    Hej

    jag är (och har varit ett tag) sugen på att skaffa en gps, och denna klocka verkar ju vara det givna valet – dessutom till ett ok pris. Är det ngn som har testat? det finns ju många “träningsklockor” med gps nuförtiden, till betydligt högre priser.

    går den även att använda till vardags, eller är batteritiden för kort?

    sundheden svarade 1 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • bicless

    Medlem
    12 april, 2017 vid 12:40

    Den är mycket bättre än föregångare GT 31 då man ser direkt hastigheter mm på förstasidan. Klart lyft mot GT-31. Har inte jämfört med nått annat.

  • sailortrash

    Medlem
    12 april, 2017 vid 13:11

    ok, tack bra.

    hur är batteritiden? det skadar ju inte om de faktiskt funkar som “klocka” också..

    /M

  • kinetic

    Medlem
    12 april, 2017 vid 14:25

    Kan man “tanka ur data” för analys som på gamla GT31?

  • maak13

    Medlem
    12 april, 2017 vid 15:55

    Tjena.
    Batteriet ska hålla ca 2 mån om man bara annvännder den som klocka. Kör du den som gps håller den 4-5 tim. Annvänder man den som klocka så är displayen släckt! Du måste trycka på knappen längst ner till vänster för att visa tiden. Håller du in knappen längre så blir displayen upplyst så du ser när det är mörkt.

  • sundheden

    Medlem
    28 juni, 2017 vid 19:56

    Har någon installerat mjukvara på Mac till GW-60 för att spara ner GPS-datan?
    Jag blir inte klok på hur man gör? Till PC, inga problem men ska ta med Macbooken på resa om ett par dagar.

  • sundheden

    Medlem
    19 april, 2018 vid 00:11

    Det har kommit en ny version av firmware.
    V1.3A0926B
    “Improved GPS accuracy.”

    Finns här >>> Locosys GW-60

  • sundheden

    Medlem
    3 maj, 2022 vid 17:07

    Efter några års sporadisk använding av min Locosys GW-60 verkar det som batteriet börja sakta säcka ihop!

    Är det någon här på forumet som försökt sig på att byta batteriet tidigare?

    Jag hittade en tråd på Seabreeze-forumet där en kille bytt batteri men med något för tjockt batteri så han fick slipa till huset så det fick plats.

  • mrquality

    Medlem
    4 maj, 2022 vid 08:13

    GW-60 är inte snygg alls men är godkänd för speed windsurf därför att alla använder det.
    Min efter 2 år slutade fungerade plötsligt, vatten kom in säker fast jag hade använtinte så mycket. Det är inte bara jag som har upplevt detta problem. Finns det flera andra klockor som kan använda som sport klockor, en av dem är Coros Apex pro, vissa som kör speed pratade om det. Kolla här:
    https://m.facebook.com/groups/vindsurfingsverige/permalink/457548348866302/?sfnsn=mo&ref=share

    Jag har haft Suunto också men vid kastfall visade fel hastighet. Nu har jag en Amazfit T-Rex som är billigare än många a dra och är super nöjd med det.

  • sundheden

    Medlem
    4 maj, 2022 vid 11:54

    Skulle gärna äga en Coros Apex Pro men har inte råd med mer än ett nytt batteri till min Locosys!
    Lyckligtvis fungerar den perfekt fortfarande utöver ett halvtrött batteri! 🤙

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing locosys gw-60

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.