Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lökken, paradis eller helvete !?!

  • Lökken, paradis eller helvete !?!

    Publicerad av nolcap på 12 augusti, 2012 vid 23:40

    Rapport från en veckas kitesurf i Danmark förra veckan.

    I Tisdags kitade jag downwind från blokhus till Lökken i skitfina vågor och stötte inte på en enda kitare/vindsurfare på hela sträckan. Jag som är van med trängseln i Lejet eller Apelviken trodde jag kommit till paradiset tills jag upptäckte all smörjolja som fastnar på all utrustning. Hela strandsträckan är fullkomligt nersmetad med skiten. Sorgligt! Oljan är brun så man ser den inte förrens den sitter i kiten.

    På onsdagen surfade jag utanför blokhus och jag hade kiten liggande på stranden en kort stund. Hundägarna låter sina hundar springa lösa och en krake sprang fram och använde min kite som hundleksak. Han bet i spetsen på leading edge och nu har jag en rejäl pyspunka precis där, även om duken ser hel ut.

    /CC

    nolcap svarade 11 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • spexz

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 06:37

    Va fan! Fick du ersättning för kiten?

    Olja längs med hela kusten? Stackars djurlivet! O bad/surf livet.. idioter som förstör för resten..

  • snygging

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 09:03

    Skitt vilken otur du hadde. Olje bolaget/båten hade säkert också otur när de “råkade” spilla lite olja i vattnet! 🙁

  • nolcap

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 10:29
    Spexz;695282 wrote:
    Va fan! Fick du ersättning för kiten?

    Olja längs med hela kusten? Stackars djurlivet! O bad/surf livet.. idioter som förstör för resten..

    Ingen ersättning, nu är den lagad iallafall 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lökken, paradis eller helvete !?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.