Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lomma Beach 3 januari

  • Lomma Beach 3 januari

    Publicerad av jonteasu på 4 januari, 2013 vid 10:01

    4.7 och västnordväst, bjöd upp till en kul session på stranden i Lomma. Till sommaren är nya klubbstugan helt färdig. Som medlem kan du skaffa nyckel till omklädningsrummet med dusch och bastu. Klubben har även gott om brädplatser som medlemmar kan hyra.

    Fler bilder där—>lommavindsurfing.com

    jonteasu svarade 11 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jurij

    Medlem
    4 januari, 2013 vid 12:43

    Är Kitesurfare välkommna?
    Och vad kostar medlemskap?

  • brange

    Medlem
    4 januari, 2013 vid 13:36

    Undra detsamma, och även vart stugan ligger (vart i lomma/ vart längst stranden?)

  • jonteasu

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 15:09

    Alla är välkomna att bli medlemmar. Klubbens syfte är ju dock att främja vindsurfing, så skulle tex en Kiteare vilja hyra förvaringsutrymme och det är fullt. Så anser jag att vindsurfare bör gå före. Just nu har vi dock gott om förvaringsutrymme för mindre brädor och annat. Vi har tex för tillfället folk som är medlemmar och hyr utrymme för sina kajaker.

    Under sommarmånaderna när det är mycket folk på stranden, både badare, folk som prommenerar eller nybörjare som vindsurfar(icke planande), lämpar det sig dock inte att kitea där. Just nu finns det inga restriktioner, men jag tycker det är viktigt att kiteare/vindsurfare inte missköter sin frihet.

    Förra sommaren var det olika kiteare som vid upprepade tillfällen körde alldeles för nära(min åsikt) badare samt stranden och hoppade. Även om man anser att man har “koll” så bör man respektera att folk som rör sig i närheten kan bli rädda. Vilket kan leda till förbud och annat.

    Våra lokaler ligger här: http://www.lommavindsurfing.com/kontakt
    Kite.se har lokaler precis bredvid oss och jag tycker det var väldigt trevligt förra sommaren med andra surfare som hänger på stranden.

    Info om medlemskap: http://www.lommavindsurfing.com/medlemskap

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lomma Beach 3 januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.