Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag Roxen? Torö?

  • Lördag Roxen? Torö?

    Publicerad av goose på 30 april, 2010 vid 18:02

    Någon som tror på surf imorgon? Verkar som det ska blåsa söderöver så Roxen känns som ett alternativ, någon som kommer vara där? Någon på Torö?

    Prognosen imorgon f.m. för Roxen ser ok ut, runt 10 m/s med byvindar upp till 13-14 m/s….

    wigren svarade 13 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • bladis

    Medlem
    30 april, 2010 vid 19:00
    Goose;609377 wrote:
    Någon som tror på surf imorgon? Verkar som det ska blåsa söderöver så Roxen känns som ett alternativ, någon som kommer vara där? Någon på Torö?

    Prognosen imorgon f.m. för Roxen ser ok ut, runt 10 m/s med byvindar upp till 13-14 m/s….

    Ja kom tidigt. Vi ska lägga i båt och brygga m.m. Bärhjälp e alltid välkommet.. 🙂 Sen surfar vi…

  • robin

    Medlem
    30 april, 2010 vid 19:45
    Goose;609377 wrote:
    Någon som tror på surf imorgon? Verkar som det ska blåsa söderöver så Roxen känns som ett alternativ, någon som kommer vara där? Någon på Torö?

    Prognosen imorgon f.m. för Roxen ser ok ut, runt 10 m/s med byvindar upp till 13-14 m/s….

    Jag och Dala Lama ska till Torö. Tror inte att det blir några stora vågor, men årets första Torö blir grymt skoj ändå!! Vi är där vid nio senast.

  • oscar

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 05:36

    Blåser friskt i LInköping nu, sticker ut till udden asap

  • rad

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 06:30

    Hmmm, lite sen i starten här men gör väl ett försök på Torö eller Fituna…mer chans för sjöbris i Fituna eller?

  • goose

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 13:08

    Nyss hemkommen från Roxen, denna sjö verkar alltid leverera starka vindar på väst.

    Körde först 5.3 och sedan fullt tryck i 4.7. Premiär för min SB K86. Vilken underbar bräda, denna kommer ge mig många roliga timmar både på plattvatten och i vågor. Synd att jag inte tog med min Q Tempo76, hade varit roligt att prova på twinkonceptet för första gången. Men som sagt….det skulle inte blåsa så mycket….

  • oaxen

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 16:38

    frv.dk är en tillförlitlig prognos. På V-SV kan du oftast lägga på 2-4 m/s på rådande progg.

  • robin

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 18:09
    Goose;609454 wrote:
    Nyss hemkommen från Roxen, denna sjö verkar alltid leverera starka vindar på väst.

    Körde först 5.3 och sedan fullt tryck i 4.7. Premiär för min SB K86. Vilken underbar bräda, denna kommer ge mig många roliga timmar både på plattvatten och i vågor. Synd att jag inte tog med min Q Tempo76, hade varit roligt att prova på twinkonceptet för första gången. Men som sagt….det skulle inte blåsa så mycket….

    Torö levererade vind på 5-7 m/s, vågor runt vadhöjd med feta knähöga set och finfin sidvind.

    Du valde rätt spot:-)

  • c-g

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 19:48
    Goose;609454 wrote:
    Nyss hemkommen från Roxen, denna sjö verkar alltid leverera starka vindar på väst.

    Körde först 5.3 och sedan fullt tryck i 4.7. Premiär för min SB K86. Vilken underbar bräda, denna kommer ge mig många roliga timmar både på plattvatten och i vågor. Synd att jag inte tog med min Q Tempo76, hade varit roligt att prova på twinkonceptet för första gången. Men som sagt….det skulle inte blåsa så mycket….

    Tack för idag. Alltid kul med “långväga” gäster. Efter att du åkt tryckte det på 1 timme till med 5.0-segling.

  • wigren

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 07:10

    Roxen är ett underbart ställe att segla på.
    Även jag fick en bra permiär på min nya JP, och kul att träffa CG igen 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag Roxen? Torö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.