• jester

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 19:13

    Snyggt! Gött att ni får träna i lite lättare vindar!

  • tobhed

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 22:38

    Man kan ju roa sig med att scrolla lite på den här sidan
    http://www.windsurfing44.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10536&start=255

  • mackee

    Medlem
    30 oktober, 2013 vid 17:20

    @andersbq 718142 wrote:

    Så här går det till, man står i 10 cm djupt vatten, hoppar på, samtidigt som man skotar in och släpper iväg framhanden (men inte släpper greppet) som en framåtloop för er som minns hur man gör en sån.

    [video=vimeo;78097415]https://vimeo.com/78097415[/video]

    Ser bra ut med starten
    Hoppas nu ni får vind oxå
    Ser verkligen ut som jobbat med vind sidan av kanalen ,då slipper ni nog mycket av vingslagen när det väl brallar i
    Lycka till och kör hårt

  • andersbq

    Medlem
    30 oktober, 2013 vid 17:23

    ja tack Macke, det har jobbats mer idag, se nedan.

    Onsdag vecka 4 (Luderitz tid) .
    Efter sedvanligt start på dagen så åkte vi till kanalen. Vinkel var 180 grader, dvs platt läns. Baldini riggade sina Challenger segel, börjar se ganska OK ut.
    Vi drog på en excursion till Diaz Point, grusväg 7 km söderut. Kollade stora brytande vågor, sälar och flamingo-liknade fåglar. Tanken var också att köpa kakor (inte för att jag gillar kakor, utan därför att den gamla tanten gör världens bästa kakor där ute), men det var stängt, kanske en annan dag…
    Sedan tillbaka till strippen, Baldini kvar riggandes segel. Vi tog var sin spade och hjälpte holländare/nambian att platta till ett litet område i lovart om starten. Tog nån timme och en del svett. Sedan till Diaz Coffee Shop där halva gänget satt och ljög ikapp. Efter några timmar fick vi loss Patrick D. Så att vi kunde gå till hans verkstad och bygga om en av mina bommar till SDM-fäste, genom att låna ett beslag från Lena Erdl. Mycket kol slipande blev det… Sedan ytterligare en timmes snillen spekulerar i PD´s kök. Nu på hotellet, nyduschade, kanske prova Barrels ikväll (förutsatt att Daniel står ut med ännu mer småsnack i ankdammen).
    Imorgon riktigt skepparmöte kl 12.00 och första start 13.00. (men jag tror inte det blir mycket till vind), men på fredag så räknar vi med 15-20 m/s i hygglig vinkel, borde kunna gå fort som bara den då. Det pratas om 20-30 m/s i slutet på nästa vecka…

    På lördag är nästa tidvatten (hög) och då planerar man att fulla upp kanalen till bredden och ta ner läsidan.

  • andersbq

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 17:10

    Torsdag vecka 4. Frukost, med ett oväntat ämne, men går ej att skriva om på nätet, sorry boys, får ta det när vi träffas. Sedan var det skepparmöte idag kl 12.00. Vi kom 12.01 och missade det…
    Men säkert inget av vikt, eftersom vinkeln var 190 grader och vinden 8-10m/s. Idag första dagen med bara sol hela dagen, vilket är bra för vinden. Kompletterade fotografeing av dem som vi posera nakna, Zara Davis idag. För min del fenslipning för ett par nya brädor. Daniel fin-tuning av 5,8 med speedvärldens största förståsig påare, dvs Anders B-dal och Patrick D. Båda mycket nöjda med Daniels segel till slut. Bådar gott för Daniel. Sedan åkte vi tillbaka till Diaz Point där Björn skulle segla lite photoshoot, med Daniels Z-fenor (som ej är assy). Men för lite vind så vi åkte och åt “världens godaste kakor bakade av en 90-årig tant. Men kakor eller cake var visst en slags chokladtårta. Och daniel gillar inte choklad-bakverk och jag gillar inte tårtor, men vi åt ändå… Sedan tillbaka till kanalen där holländarna försökte starta med 5,7, det gick nästan men inte riktigt, så jag riggade 6,3 och drog någon repa innan vinden dog helt. Så jag är nog ensam om att plana idag. Nu ska vi äta på hotellet.

  • badjanne

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 17:22

    Drog ett mejl till TV4 sporten idag om tävlingen. Får väl se om det händer något.

  • lbj

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 17:57

    @andersbq 718239 wrote:

    Torsdag vecka 4. Frukost, med ett oväntat ämne, men går ej att skriva om på nätet, sorry boys, får ta det när vi träffas.

    Anders… Är det något som berör oss här hemma eller berör det bara er på plats i Namibia???
    /LBj

  • andersbq

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 19:24

    Det är ordnat nu, berörde en europé, en sydafrikan och lokala ordningsmännen…

  • marcus

    Medlem
    1 november, 2013 vid 10:00

    Ser ut att kunna bli bra idag, vi håller tummarna för er, lycka till !!!

  • marden

    Medlem
    1 november, 2013 vid 16:20

    det är igång nu. gasa grabbar vi håller tummarna.
    ab leder dagen än så länge med 50,43

  • andersbq

    Medlem
    1 november, 2013 vid 20:28

    kort rapport.
    Dåligt idag, 1. första tillbaka transporten så var BD först ner och jag 2.a, hans rigg på släpkärran underst, men tog bort sitt segel, skyllde på en gopro och la det över mitt, och vipps ett stort hål i mitt segel, för att han har en halv bom. bad ej om ursäkt. Jag gillar inte BD ett dugg.
    2. vid 18.00 så kraschade jag i 45 knop 70m innan mål. Men mår ganska bra ändå. Ingen kom till undsättning, lite dåligt tycker jag. hoppas nacken mår bra imorgon.
    Bra idag. Jag har gjort 14 perfekta starter och 13 perfekta målgångar.
    Daniel har fått på det bra, särskiljt en gång, och då kunde han knappt bromsa,,,
    Jag tycker det är svårt att få fart. Seglet känns väldigt litet, är konstant underriggad. Men det är såklart inte sant, då Jurgen kör 4 knop fortare med mindre segel. Har fått en del tips av AB, så varje runda går bättre och bättre.
    Hursomhelst mycket lärorikt, jag har ju aldrig seglat så här smått.
    Daniel topp på 48,3 och jag på 47,3 knop, och 500 meters på 46,1 och jag på 45,4 knop. Vi tycker det är en bra början. Det var ganska byigt och väldigt brant vinkel. Anders BD är väldigt bra, nästan ingen dålig runda.

  • robin

    Medlem
    1 november, 2013 vid 20:58

    Dunken är väl inte direkt känd för att vara trevlig men det där lät ju riktigt drygt av honom.

    Hur mycket blåser det och vad kör ni för storlekar

  • andersbq

    Medlem
    1 november, 2013 vid 21:23

    det var runt 15-25 m/s idag, jag har Loft SpeedBlade 5,6 protosegel och Daniel NP 5,8 2013. Anders BD hade också NP 5,8 fast 2014. Vi körde på Mistral 41 brädor de snabbaste rundorna och hade Gasoil 20cm fenor.

  • surfan

    Medlem
    1 november, 2013 vid 21:24

    5,8 uppmätta byar på 45 knop idag:)

  • marcus

    Medlem
    2 november, 2013 vid 07:58

    Gott gubbar, mkt bra start ! Hoppas din nacke är bra idag BQ. Jag känner igen din känsla av att det känns underriggat, men du hittar säkert rätta känslan snart.

Sida 13 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.