• andersbq

    Medlem
    2 november, 2013 vid 16:09

    Idag var en bra på många sätt tycker jag. Främst glad för att nacken känns nästan helt OK efter att ha seglat 7 rundor i lättvind, tup 39 knop på topp. Och att BD åkte hem, genast steg stämningen bland alla till det dubbla!
    Annars så var schemat idag skepparmöte 12.00 och officell tidmätning från kl 13.00 prognos 11-15 m/s men hopp om 5 m/s mer. Jag började segla ca 14.00 med 6,3 för att snabbt få bort hjärnspöket från igår när jag ramlade mitt i kanalen i nästan 45 knop. Tack vare Mackes telefonsamtal idag så känns det som jag vet vad som hände, dvs ungefär samma vurpa som Macke gjorde ett par veckor innan,
    Vi var väl ett 10 tal som seglade idag. Men det flesta hade stora problem att starta. Vi har dock med CA SP44 som är lätt att glida iväg på, så jag missade bara 2 starter, dom flesta andra 10 typ. Känns plötsligen som jag är 75 kg och superlätt! EFter första rundan så ägnade jag mig att köra GoPro, har ej laddat ur det än, men kanske det kan bli en porrig 3 minuts film. Daniel valde att inte dra på gummidräkten idag. Vi är ju lite möra sen igår trots allt., och idag var det 30C varmt, aaaaningen stekigt i långärmad 3/2.

  • billie

    Medlem
    2 november, 2013 vid 17:50

    Trevlig läsning

  • plettil

    Medlem
    2 november, 2013 vid 18:20

    Tack Anders, bra report! Bättre än Luderitz race org.

  • andersbq

    Medlem
    3 november, 2013 vid 17:05

    Söndag, en väldigt varm dag. Först en superlång frukost, som var så lång att kyparen trodde vi var där på lunch. Det var då vi kom på idén att göra en Q&A-tråd om speed… Så passa på att fråga nu. Vi kan gå runt och be vem som helst svara. Patrick, AA mfl. Sedan meckade jag klar filmen nedan, sen lunch ihop med sydafrikanen Mark Grinnell som berättade rövarhistorier om inbrottstjuvar hemma i CT, som han jagar med bössan ner över floden och skjuter en meter över huvudet, så kommer de inte tillbaka på ett år… Därefter till kanalen som idag kämpade mot högvatten (vallen får inte brista), väl där var det 35C och holländarna försökte köra i 7-9 m/s. Vi andra drog på milkshake jakt, inte lätt när det är söndag och stängt överallt, sedan Daniel & jag till ett område vid en slags renhållningsanläggning, där det fanns vilda antiloper (eller nåt som likande det) och flamingos i 100 tal. Nu planerar vi 3 svenskar en roadtrip inför 4 vindfattiga dagar, kanske spana stor-vilt?

    Just det, senaste rullen, enjoy a ride with me:
    [video=vimeo;78463838]https://vimeo.com/78463838[/video]

  • klang

    Medlem
    3 november, 2013 vid 22:48

    Riktigt fint Anders, skön film, dejlig musik

  • glader

    Medlem
    4 november, 2013 vid 08:18

    Riktigt häftig film!

  • safesurfer

    Medlem
    4 november, 2013 vid 20:43

    Riktigt vacker film, underbart att ni lägger energi på filmer till folket så vi kan drömma oss bort!

  • lasso

    Medlem
    5 november, 2013 vid 07:53

    [FANTASTISKT BRA FILM!!!!!
    Love it
    :smirk:
    Just det, senaste rullen, enjoy a ride with me:
    [video=vimeo;78463838]https://vimeo.com/78463838[/video]

  • andersbq

    Medlem
    5 november, 2013 vid 16:50

    Vi åkte inte på viltspaning då det var 2200km tur & retur på 2 dagar… Utan har hängt runt i stan, bland annat varit på gym igår (vilket resulterade i ryggont för mig) div fika på olika ställen, idag den sk Ghost Town som är en gammal diamantstad från 1908 som tyskarna byggde. Jag har varit på massage modell mycket. För att lätta lite på muskeln i nacken, men även ryggen. Känns nog bättre, men lite omtumlad av massagen.. I övrigt så börjar det bli seeegt. Lite vind på torsdag för att plana (40knop) tror jag, på fredag blir det barn-dag i kanalen, och lördag söndag så räknar man med rekordmöjligheter… Så vi laddar mentalt inför helgen. Inte omöjligt att det blir sista blåset för i år.
    Imorgon så kanske vi tar och gör en Q&A video, så passa på med lite mer frågor, nu har du chansen!

  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2013 vid 15:45

    Torsdag, näst sista vecka, Mindre bra dag, även om det var bra prognos. Vinden var byig och vinkeln var djup. Jag var typ 3 man nedför banan, men dåligt tryck, eller inget tryck andra gången. Kollade vinden som låg och pendlade på 145-170 grader. Drog lite uthal, för att göra någon ändring, men plötsligen när jag tittar ner på banan så flyger en kite-surfare in i vallen i med fullt tryck, det var Sophie som kraschade i slutet av start zonen, hon flög och släpades långt, kanske medvetslös, alla sprang efter och fick stopp på henne, sedan var det räddning som gällde. Vi avbröt seglingen, tills ambulansen var tillbaka efter 2 timmar. Själv kände inte för att segla mer idag…
    Sophie bröt benet modell mycket mycket, och kanske skadade ryggen. Om ni tycker att speedvindsurfing i en kanal ser farligt ut, så är det ingenting mot vad kitespeed är här…

  • marcus

    Medlem
    7 november, 2013 vid 22:10

    Usch, hoppas Sophie repar sig bra…..
    Håller med kitespeed i kanalen är inte att leka med, har mkt stor respekt för kitarnas prestationer ..

  • tobhed

    Medlem
    7 november, 2013 vid 22:50

    Vad är det för snack i forumen ang sabotage mot Hans Kreisel? Har du koll på detta BQ?

  • andersbq

    Medlem
    8 november, 2013 vid 07:07

    Sabotage är väl en tradition som just holländarna uppfann, har för mig att min gamla lärare pratade om träskor som slängdes in i maskiner. Här är det tvärtom olja i maskineriet… Får återkomma om detta, vill inte smutskasta någon (ännu).

  • mattias-j

    Medlem
    8 november, 2013 vid 09:08

    Hela den Holländska nationen är uppbyggd på stölder och sabotage… 🙂
    MvM och jag hade en liten kulturell utflykt på Terschelling när jag var där. Det är en ö som ligger utanför inloppet mot Holländska fastlandet. Folket där ute släckte fyr eldarna och tände eldar på andra ställen så att fartygen SKULLE gå på grund. Det fanns nämligen en lag som gav öborna automatisk rätt till allt som flöt iland på ön eller det som kunde bärgas ur förlista fartyg runt ön.

    Låter ju helt sjukt om någon saboterat Hans grejjer. Får ni reda på vem det är så hoppas jag han lynchas och blir hajmat. Minst att personen skickas hem….

  • andersbq

    Medlem
    8 november, 2013 vid 09:10

    Det finns spekulationer, men vi kommer nog inte få något svar på detta, ungefär som Palme-mordet, kanske bara en som sitter inne med sanningen..

Sida 14 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.