• kinetic

    Medlem
    18 oktober, 2013 vid 21:22

    Nu har Markus E postat, den stora frågan är, vågar AA posta *haha*?

  • mackee

    Medlem
    18 oktober, 2013 vid 22:30

    Marcus är ok,men ser ut som en fighter fårstås, hoppas det sätter igång och läker nu.
    han är ju gjord av granit så det kommer gå bra.
    Han funderar på att vänta tills på måndag men jag hoppas läkaren låter honom köra en runda på söndag så han får tillbaka känslan i kanalen.
    Det kan tyckas att det ser lätt ut när man sitter och tittar på foton och video klipp hemma , och visst en runda med 15 meter med stadig vind om man får tryck i starten kan vara lätt och man får kanske en topp på 45 utan kämpa livet ur sig. Men ska man klämma fram mer än så ,är det mycket som spelar in
    Givetvis måste man lita på att man har prylar som levererar och att man känner sig trygg med dom,man måste få till starten trots att det är extremt byigt bakom berget för att släppa loss i kurvan där vinden suger i .På ett sätt borde man lämnat huvudet hemma ,för det här är helt galet, kanalen är nog ca 8 meter bred men man har nog bara 5,5 meter att åka på.Men det är ju så att huvudet behövs för att hålla fokus ,och det är lätt att tappa efter ca 8 rundor.Mycket energi går åt till att bara finnas i denna miljö , trycker solen på så är det riktigt varmt går den i moln är det kallt,hela tiden smattrar det sten och sand i ögon och ansikte.det kan tyckas att det är fint att åka bil tillbaka med det är meckigt att lasta segel och brädor i denna vind sammt hålla fast skiten på vägen tillbaka, sen ska man bära prylarna en bit i 40 knots och ställa sig i kö för att göra nytt start försök.Jag gjorde min crasch igår pga att jag tappade respekten/fokus lite . Mackan hade nog lite otur när han skulle sänka farten idag ,och samtidigt visade nog kanalen upp sin hämska sida idag,med extremt många incidenter av rutinerade killar Patrick D,Daff,Kint,Wynhoven som fick spinnout i kanalen idag ,Mackan och Mark fick åka ambulans efter rammlat i stopp zonen.Jag tog ett paus idag på 1 timme medan vinden fortfarande var djup och då blir det väldigt grova vågor.
    Nu laddar vi om och läker våra kroppar med grekiska voltaren ,ipren och aloe heat.

    Jag verkligen ÄLSKAR denna kanal men har stor respekt för den

  • larsd

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 06:42

    Ni är fan mina idoler!!! Jag går, som en fåntratt, omkring på jobbet och (för döva öron) stolt berättar om era farter, krascher och resultat! Kör hårt!!!

  • markforce-f-d-markram

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 07:32

    Vilken läsning..
    Har länge funderat på hur det kan vara att köra i den där kanalen och mackee får det att påminna om en extremt fin klätterled – som man kör solo utan rep. Ingen plats för hjärnspöken liksom.
    Hoppas att alla kommer hem hela/reparabla och kan återvända dit igen. Skulle inte ens vilja köra där i race-mode (däremot kanske “fisa” ner för bafingnan underriggad med hjälm och div skydd. Själv har man ju inte där att göra, verkar vara krävande på alla sätt – är detta windsurfingesn Top fuel eller Formel1?

  • kinetic

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 07:50

    Det kan inte vara lätt i kanalen…Man har ju ingenstans att ta vägen när man känner att man har “maxtryck” o det kommer en ännu starkare by… Kör man på “vanliga” ställen så kan man ju antingen falla av ännu mer eller höjda upp…Här är det “bara” att stå på tills man är ute ur kanalen o hoppas att det går vägen, fy fan… Tror att “TopFuel” ligger närmast till hands att jämföra med, men bara om man kör “TopFuel” UTAN “killswitch”…

  • jester

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 07:52

    Mattias: Japp, ville bara vara övertydlig…

    Och Macke: Det ser inte lätt ut nånstans! Jag skulle iaf aldrig våga köra där, ser livsfarligt ut!

    Jag hade vissa föraningar om att M2 skulle vara snabba där nere, men kanske inte riktigt SÅ snabba! jag är djupt imponerad!!! Och det gäller även Henke, så kommer tillbaka och kör igen trots krascher! Roger verkar ha fått ordning på sina drakar och kör fort också! Coolt! Och så får vi väl inte glömma vår multinationella SWE580… 🙂

    Kör hårt, men inte för hårt!

  • andersbq

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 08:43

    Ja det är ju bara förbereda sig på att krascha inom nån vecka verkar det som. Ska ut och leta ny hockeyhjälm med visir idag…
    Mackarna har lagt ribban så oerhört högt, min känsla är nog att det nog står sig mycket bra i år.

  • badjanne

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 09:29

    Kör M2 med hjälm?
    Visir är nog inte så dumt. Kan du kanske montera på din nya fina hjälm.
    Flest krascher verkar hända i “målfållan” . Dags att träna lay down stop.
    Svårt att jobba när allt detta är på gång, Sverige finns definitivt nu på allas läppar när det gäller speed.

  • mackee

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 10:34

    @andersbq 717699 wrote:

    Ja det är ju bara förbereda sig på att krascha inom nån vecka verkar det som. Ska ut och leta ny hockeyhjälm med visir idag…
    Mackarna har lagt ribban så oerhört högt, min känsla är nog att det nog står sig mycket bra i år.

    Köp inget med någon form av plast visir eller liknande
    Vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om MR hade haft det

  • nickeapa

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 10:48

    @mackee 717705 wrote:

    Köp inget med någon form av plast visir eller liknande
    Vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om MR hade haft det

    Fullface? DH hjälm?

  • andersbq

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 12:18

    Det blev en klassiker, en Bauer målvaktshjälm, nästan som Jofa:n på gamla goda 80-talet då man skulle lära sig sätta sin första framåtloop i Australien…! Det blev många turer runt riggen som gick mindre bra.

  • mattias-j

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 12:44

    Någon har lagt ner lite jobb. Uppdateras varje race dag på Holländska forumet…
    Ser ju trevligt ut :laugh:

  • mattias-j

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 12:50

    Chattade med Bringdal igår där han satt på en flygplats i Turkiet och väntade på försenade flyg. Han är nog framme ikväll, och värmer upp med dom andra imorgon. Han lovade att peppa Richardson.

    BQ, om du ska ha hjälm med galler så måste du få till någon sorts nackskydd också. Typ uppblåsbar ring sån som ungarna har i bilen. Annars har du en whiplash eller en fraktur i nacken som ett brev på posten om du skulle slå i….

  • marden

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 15:52

    målvaktshjäm ?
    är inte dom typ aptunga bara skydd precis framifrån och sitter knappt fast ??
    goma_951_blk_low_1.jpg

    varför skulle just galler/visir öka risken för att bryta nacken ?

    rankinglisten ovan från igår . fick inte macke vara med på den när A2 kom 🙂

  • andersbq

    Medlem
    19 oktober, 2013 vid 17:04

    Oj menade vanlig hjälm, en sån här fast gul blev det (och en Tenson skidhjälm har jag oxo):

Sida 8 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.