Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocko på vintern, Essaouira/Moulay

  • Marocko på vintern, Essaouira/Moulay

    Publicerad av steffo på 26 januari, 2015 vid 17:27

    Någon som har varit där på vintern och vet hur det funkar med vind och vågor?

    Det ser ut att kunna rulla in en del vågor ibland så det borde inte vara något problem om det nu inte blir för stort.

    Men vinden, sjöbriseffekten borde vara minimal så här års men om windguru säger 10ms så borde det väl inte bli mindre? Tänker då främst på Moulay och det behöver inte vara 3,7, det räcker med 5.3 vind för att kunna ta sig ut.

    perrapops svarade 9 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • walle_gbg

    Medlem
    26 januari, 2015 vid 18:18

    Jag har för mig att Sofian nere i Moulay sa att han får ca 150 surfdagar om året. Och då kör han bara med en storlek, 4.2 eller nåt – han är ju inte så stor. Så några dagar borde det ju bli på vintern med.

  • mag

    Medlem
    26 januari, 2015 vid 21:34

    Vågsurfarna du som komplement till ws så har du en superchans till fin resa även på vintern.

  • malmorama

    Medlem
    26 januari, 2015 vid 21:44

    Jag var där 6 dagar i slutet av mars förra året. Då blåste det 3 dagar av 6 dagar…

  • mag

    Medlem
    27 januari, 2015 vid 06:52

    50% vindutdelning är bra!
    Om du inte vågsurfar redan så får du chansen att lära dig. 100% utdelning med andra ord!

  • fiskmat

    Medlem
    27 januari, 2015 vid 12:08

    Jag har varit där i januari. Som sagt kombinera med vågsurf så blir det snudd på garanterat tid på vattnet. Vinden är ju lågtrycksberoende så en chansning för vindsurf men det kan bli väldigt bra. Och stort! Jag ägnade mig dock mest åt kaffesurplande. Å där blev jag sugen på en nous nous, mmm…

  • martin-c

    Medlem
    29 januari, 2015 vid 08:52

    Jag har också varit där i januari. Vindstilla hela veckan. Inget jag skulle chansa på igen om vindsurfing var fokus.

  • steffo

    Medlem
    2 februari, 2015 vid 13:11

    Ska försöka pricka in en blåsig vecka så får det bli vågsurf som backup.

  • dude

    Medlem
    4 februari, 2015 vid 21:12

    Ska se om det här är nåt jag kan spara ihop lite tid till under nästa vinter, verkar ju riktigt bra. Bara man har koll på vad man ska ha för förväntningar och upplägg…

  • steffo

    Medlem
    14 februari, 2015 vid 16:54

    It’s on!

  • walle_gbg

    Medlem
    14 februari, 2015 vid 18:23

    Nice! Det verkar ju bli lite vind där nere närmsta veckan. Blev det Moulay?

  • challgren

    Medlem
    14 februari, 2015 vid 22:09

    @Steffo 730915 wrote:

    It’s on!

    Vi väntar spänt på rapporter!

  • dr-masse

    Medlem
    15 februari, 2015 vid 14:14

    Detta lär ju “bräjka the Internet” de närmaste dagarna!

    På ett lite allvarligare plan, grymt skoj att de kom iväg och Marocko på progg e ju en riktigt kul idé. Ser bra ut på proggarna…

  • haraldpost

    Medlem
    15 februari, 2015 vid 15:53

    Har de internett-tilgang i Moulay da? For et par sommere og vintere siden brukte jeg USB dongle med SIM-kort.

  • perrapops

    Medlem
    22 februari, 2015 vid 18:51

    Jag tillbringade 7 veckor i Marocko, kom tillbaka idag, jag har fått vindsurfa och surfa hur mycket som helst. Förra veckan hade jag 7 dagar på rad med 4.2 och 4.7. Episkt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocko på vintern, Essaouira/Moulay

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.