Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Masten gick av… Vad köpa nu?

  • Masten gick av… Vad köpa nu?

    Publicerad av ola_p på 5 april, 2003 vid 21:56

    Min 460 gick av idag…. snyft..

    Så dags för ny…. Men vilken kvalisort e det som gäller? för en fattig student… Funderat på skinny, men blir så jävla dyrt då man måste skaffa längare också… Vad är bäst/billigast? typ 75% kol lr så….

    voodoo svarade 20 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • lars_k

    Medlem
    6 april, 2003 vid 06:40

    http://www.gunsails.de har billiga RDM-master (Loop Competition)…

  • and_h

    Medlem
    6 april, 2003 vid 09:20

    ja jag undrar vad man ska köpa för att dom ska hålla jag har kört av 2 master på de 4 senaste seglingarna nu….
    (det var jag som körde sönder masten)
    Hadde ju inte hunnigt få råd med en egen ny innan jag pajade en till så jag måste köpa 2 460.

    Och filmen kommer kanske snart till en dator nära dig!!

  • voodoo

    Medlem
    6 april, 2003 vid 10:14

    Köp North master, finns i alla sorter och prisklasser och är garanterat hållbara
    http://www.north-sails.com/index2.asp?sTemplate=/template/main.asp&iMenuID=272&iParentMenuID=227&iLanguageID=1

  • ola_p

    Medlem
    6 april, 2003 vid 11:14

    har north i 400 å 430… men jag har haft av en north en gång också… å så kan jag inte få in hela längaren…

  • voodoo

    Medlem
    6 april, 2003 vid 11:28

    att du inte får in hela förlängaren måste ju vara att tätningen sitter i vägen och då är det bara att trycka ordenligt så den flyttas uppåt en bit, OM du nu inte har en VÄLDIGT lång förlängare (har själv en 45 cm utan problem, men då har jag inte testat utan att förlänga ngt) då drop shapen gör sitt wink.gif

  • mr-oizo

    Medlem
    6 april, 2003 vid 11:34

    Håller med voodoo…
    North har bra master till bra priser.
    iofs knäckte jag min 460 sist jag var ute men det var maximal otur så det hade hänt med vilken som helst.
    //Andreas

  • ola_p

    Medlem
    6 april, 2003 vid 11:38

    jag har en 48 längare, och det är dropshapen som inte e tillräckligt tjock…om du fattar… man måste ha typ 8 cm längare för att d ska funka.. annars är inte north så dumt… men jag funderar starkt på rdm…

  • voodoo

    Medlem
    6 april, 2003 vid 11:52

    Fattar precis, men du har väl en kortare förlängare också för det låter lite onödigt att ha 48cm och förlänga mindre än 8cm.
    North har ju en RDM mast som är ny för i år wink.gif

  • ola_p

    Medlem
    6 april, 2003 vid 12:04

    Fattig student som man är så har man inte två längare, utan kör en istället… Jag hittade inte rdm masten när jag kikade på masterna men… Finns den i 460 då?

  • voodoo

    Medlem
    6 april, 2003 vid 12:15

    du får ringa Wallén och fråga för jag hittade den inte heller, men har sett och hört om den tidigre den heter XC65 wink.gif

  • ola_p

    Medlem
    6 april, 2003 vid 12:42

    mm…. Hittade den i pdf med north grejorna, men den var så lågupplöst så man såg inte om den fanns i 460…

    Du råkar inte ha kvar mpeg2 codecen för os9 mitt system kraschade totalt för ett tag sen…

  • voodoo

    Medlem
    6 april, 2003 vid 15:15

    tyvärr.. men du kan använda denna länk för att skriva i forumet(du måste nog registrera dig) att du vill ha den, du lär få svar rätt fort wink.gif
    http://www.macserialjunkie.com/forum/index.php

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2003 vid 16:09

    Vilken mast ska jag köpa till ett 5,9 Neilpryde Jet. Tror du att Aero håller. Masten ska vara mycket lätt. Hur mycket väger North 75 ??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2003 vid 16:33

    Är det någon som vet om powerx masterna är bra?

  • lars_k

    Medlem
    6 april, 2003 vid 16:44

    Här är norths windsurf produkter, hittar ingen RDM-mast. Viper Aero är ju sjukt lätt. Håller säkert för att segla med men man måste nog hantera den väldigt varsamt…
    http://www.north-windsurf.com/2003/northsails_main.htm

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Masten gick av… Vad köpa nu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.