Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfot med PIN inte kompatibel med NP UXT?

  • bicless

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 19:22

    Hej

    Jag blandar rätt friskt mellan märkena North, Severne, Unifiber, Chinook, Ascan, Tekkno. Iibland uppstår det att de inte funkar ihop av 2 skäl
    1) Pinnen är för lång. Eftersom även mastfötter med korta pin passar fint i nortförlängare som har långa pin på sina mastfötter tror jag man lungt kan kapa om man vill. Jag har i alla fall aldrigt haft problem med att min mastfot har för kort pin så länga spåret sitter på rätt höjd.

    2) Spåret är för smalt. Det förekommer olika lösningar med lite bredare och lite smalare spår. Ibland är det en skiva som låser i spåret, ibland tråd. De flesta låser bara på ena sidan, men det finns lyxvarianter som låser på båda sidorna. Har man otur så är spåret nån tiondels mm för smalt och mastfoten funkar ej med just en förlängare som har lite grövre tråd eller låsskiva. Men detta är ovanligt.

    Varför vissa har 2 urfasningar förstår jag inte, har aldrig sett en förlängare som låster med 2 skivor eller 2 trådar på olika höjd. Kanske viktbesparing eller att det är kompatibelt med nått gammalt som utgick för en halv evighet sen.

  • safesurfer

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 20:06

    Tack för informationen! Då har jag blivit lite klokare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfot med PIN inte kompatibel med NP UXT?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.