Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mäta handstyrka m.m. hos kitare!

  • Mäta handstyrka m.m. hos kitare!

    Publicerad av laina på 8 juni, 2010 vid 13:05

    Jag skulle behöva vänliga människor som kan hjälpa mig och vara försökspersoner i ett forskningsprojekt!
    Det gäller två delar:

    1. Att ge 30 minuter till mig och mina kollegor den 15 juni (kl 13-17) på Högskolan i Halmstad. Vi kommer då att mäta handstyrka och muskelaktivitet (OBS! endast hudelektroder) vid utförande av olika sysslor. Varje person beräknas ta max 30 minuter och mätningarna sker på Högskolan i Halmstad. Inga invasiva metoder används (alltså ingenting som gör ont eller kan ge men.)
    Anmäl om du kan vara med till lina.lundgren@hh.se så snart som möjligt!

    2. Att vid överenskommet tillfälle kitea med mätutrustning på bräda och bom. Jag har fäst en kraftgivare till mittlinan på en Cabrinhabom, som mäter dragkraften i mittlinorna och har en box med sensorer som mäter hur brädan rör sig. Dessutom filmas tillfället. Jag vill ha data över crossing, hopp med kite och enkla pop-tricks (typ railey o sånt).

    Du ska vara minst intermediate kiteare (dvs kan ta höjd och göra kontrollerae hopp).

    Hör av dig så snart som möjligt om du vill ha mer info eller vara med till lina.lundgren@hh.se. Oerhört tacksam för hjälp!!
    Vänliga Hälsningar
    Lina

    blackadder svarade 13 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kristjans

    Medlem
    8 juni, 2010 vid 20:09

    fan va coolt lina, ska bli kul att läsa din rapport
    lycka till..

  • blackadder

    Medlem
    8 juni, 2010 vid 20:49

    Om man vill få några men går det att ordna isåfall?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mäta handstyrka m.m. hos kitare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.