Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mellansvenska cupen1+freeridetävling -1000 kr presentcheck lottas ut

Taggad: 

  • swe-64-johan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 08:44

    Som det ser ut nu blir tävlingen på lördag (prognos 5-8 m/s sydost) men definitivt besked lämnas på fredag senast kl 14 på:

    http://www.vindsurfing.se/joomla/ind…udan&Itemid=18

  • swe-64-johan

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 11:28

    Tävlingen sker på lördag, anmälan på plats (piren i Öregrund) kl 9-10. Prognos 6-9 m/s so.

  • seeberg

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 19:16

    Vi SWE52 & USWE22 tänkte åka dit! Bra prognos ser det ut som…

  • bronken

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 22:46

    Japp, packat och klart ses där imorrn bitti.

    Tar med mig tandem brädan om någon vill testa. Hade kul på Trälhavet med den idag.

    / Uffe

  • swe-64-johan

    Medlem
    12 juli, 2009 vid 21:46
  • seeberg

    Medlem
    13 juli, 2009 vid 09:10

    MSC Öregrund: Perfekt dag för racing, kul med många nya ansikten! Många är givetvis bortresta på semester varför så få dök upp. Bara Formula seglare på banan.
    Prognos 6-9 m/s med ökande framåt dagen. Väl på plats blåste det ca 10 m/s.

    Osäker på segelval, men valde o gå ut med 9.0 för o kunna orka dagen, låg stadiga 10-12 där ute. Andra valde 10-11 m2. I R1 var 9.0 helt klart rätt val för mig, där jag kunde segla brädan och 9.0an som en liten slalombräda, men i R2 och R3 mojnade vinden ner till 6-10 m/s och då gick det inte längre att speeda på, förlorade mkt på det. Johan leder med 2 spikar vid lunch, jag tog 1.

    Efter lunch ökade det på igen, till 10-12m/s. Vågade inte chansa den här gången så nu fick det bli 10an. Betydligt bättre drag. Fick till starterna bra, laylines och höll undan bra för Johan, hade något bättre boardspeed än honom, spikar 2 race. R6, får en bra start men slarvar och trillar i vid kryssmärket, väl uppe igen ser jag att Johan ligger ca 300 m före mig, Johan förseglar sig så jag lyckas speeda ifatt och på andra varvet vid kryssmärket är jag ikapp och går förbi inför sista slören. Johan går något djupare och vi når slörbojen samtidigt i 20-25 knop, med mig liggandes i lä, varför jag tvingas falla av något. Johan trycker sig förbi på insidan och går i mål före mig och vinner med en halvmeter ! Sicket race.

    Imponerande första debut av Erik S med sina 60 kg bemästra 9.5 m2 i dessa vindar och dessutom så jämn serie. Stort tack till arrangören och de i startbåten som stod ut i blåsten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mellansvenska cupen1+freeridetävling -1000 kr presentcheck lottas ut

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.