Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min son vill börja vindsurfa.. vilken ålder börja?

Taggad: ,

  • htn

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 20:05

    Grymt!:smile:

  • mr-jibe

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 20:15
    Grants;667171 wrote:
    Mina grabbar började ung. vid 8 och 10 år. Hade barnriggar först ung. 2kvm som dom
    provade på mina brädor. Köpte sen en JP-younggun och en Drops Blobix en freeride
    75/212 106l, och lite bättre riggar. När Abbe.var 12 lärde han sig segla med sele och
    i fotstroppar. Vi seglar mest i Vänern så vi har ju inte så bra långgrunda surfställen
    att segla på, det underlättar ju när man ska lära sig. Vi har väldigt kul nu när alla
    tre kan segla ihop. Här är en liten film från vårat “spot” där dom lärt sig.

    Albin Hjellstr̦m windsurfar РYouTube

    Döcool grabb du har! Är rätt säker på att han seglar ifrån mig! 😀 För det såg ut att gå undan rejält! Nu är jag iofs bara 17 barre men när den dagen är kommen, att skaffa barn ska f*nimej mina knoddisar också surfa med farsan!!! 😀

  • stefan_gbg

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 07:46

    Min dotter började lite förra året när hon var 6 år men hon var lite liten, men i år funkar det jätte bra.
    Intresset var på topp när vi var på Haga park men dyn och sjögräset i Björlanda tog död på viljan att ut och köra hemma.

  • linn96

    Medlem
    3 september, 2011 vid 15:42

    Min lillebror började surfa när han fyllt 6 år med 2.0 segel och en RRD evolution 360 bräda från
    2006. Idag har han fyllt 11 och hunnit bli jätteduktig!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min son vill börja vindsurfa.. vilken ålder börja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.