Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mode kan användas på många sätt

  • simpa

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 14:33

    @slim_jim 507829 wrote:

    Hehe

    En variant på den där modegrejjen (fast tvärt om liksom, men än lika oförklarlig) är ju kidsen som kör med kallingar under surfshortsen i simhallen :confused2:

    Det har även jag av fyra anledningar.
    1. Man vill inte ha shortsen upp i naveln.
    2. Polare som kan få för sig att “Vi drar ner hans badbyxor, he-he”.
    3. Shortsen åker enkelt av när man hoppar från trampolin och kan landa precis hur som helst, även 1an.
    4. Flesta boardershortsen jag har är gjort av ett sidenliknande material som inte vill sitta fast riktigt.

    MEN, att man ska ha shorts utanpå våtdräkten har jag ingen förklaring på.

  • slim_jim

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 14:46

    duh…

    Lika vassa argument som kitearna 🙂

    Tror du Laird Hamilton, Kelly Slater och grabbarna kör med kallingar under sina boardisar när dom är ute och rippar i monstervågor?

    Nä just det…

    Men nog fan sitter deras shorts kvar även efter en rejäl wipe-out

    Erkänn att du är en modeslav istället för att hyckla :cool2:

  • styret

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 14:51

    kallingar under shortsen? det har man ju inte ens på kontoret…

  • rasmus_w

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 15:23

    Annars kan man väl dra på sig ett par långkallingar och vanliga kallingar utanför och tro man är stålmannen.

  • alexasu

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 15:47

    @simpa 507836 wrote:

    Det har även jag av fyra anledningar.
    1. Man vill inte ha shortsen upp i naveln.
    2. Polare som kan få för sig att “Vi drar ner hans badbyxor, he-he”.
    3. Shortsen åker enkelt av när man hoppar från trampolin och kan landa precis hur som helst, även 1an.
    4. Flesta boardershortsen jag har är gjort av ett sidenliknande material som inte vill sitta fast riktigt.

    1. skaffa rätt storlek
    2. byt kompisar
    3. skaffa rätt storlek
    3. skaffa rätt storlek

  • fnassel

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:18

    @simpa 507836 wrote:

    Det har även jag av fyra anledningar.
    1. Man vill inte ha shortsen upp i naveln.
    2. Polare som kan få för sig att “Vi drar ner hans badbyxor, he-he”.
    3. Shortsen åker enkelt av när man hoppar från trampolin och kan landa precis hur som helst, även 1an.
    4. Flesta boardershortsen jag har är gjort av ett sidenliknande material som inte vill sitta fast riktigt.

    MEN, att man ska ha shorts utanpå våtdräkten har jag ingen förklaring på.

    Det är ju också så att om man sätter på sig shortsen så som designern tänkt sig att de skall sitta, dvs. linningen ovanför höften så har den något att haka i så att de inte åker ner!!!!!

    Shorts placerade under sjärtmuskulaturen är ju redan nere så att säja så jag förstår inte riktigt dina farhågor om shortsrycket? Ta av dig kallingarna så syns ju redan hela paketet!

    Personligen tycker jag det finns många fula moden men detta att ha byxor på halv stång är ändå ett av de mest korkade! Hålla på och gå omkring och dra i brallorna för att de inte ska glida för långt ner?! Eller snowboard åkare som sitter i backen på kallingarna i stället för rejäla byxor???? snacka om att be om att bli sjuk! Eller som i vårt fall ha boardshorts som blir tvättade i den stora maskinen! inte så manligt att komma upp på stranden sen, kallingar eller inte!

  • simpa

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:23

    @alexasu 507862 wrote:

    1. skaffa rätt storlek
    2. byt kompisar
    3. skaffa rätt storlek
    3. skaffa rätt storlek

    Vet inte vad du har för stil men..
    naaeeeee jag vill inte ha paragrafryttare från fjollträsk till vänner

    @Fnassel 507867 wrote:

    Det är ju också så att om man sätter på sig shortsen så som designern tänkt sig att de skall sitta, dvs. linningen ovanför höften så har den något att haka i så att de inte åker ner!!!!!

    Shorts placerade under sjärtmuskulaturen är ju redan nere så att säja så jag förstår inte riktigt dina farhågor om shortsrycket? Ta av dig kallingarna så syns ju redan hela paketet!

    Personligen tycker jag det finns många fula moden men detta att ha byxor på halv stång är ändå ett av de mest korkade! Hålla på och gå omkring och dra i brallorna för att de inte ska glida för långt ner?! Eller snowboard åkare som sitter i backen på kallingarna i stället för rejäla byxor???? snacka om att be om att bli sjuk! Eller som i vårt fall ha boardshorts som blir tvättade i den stora maskinen! inte så manligt att komma upp på stranden sen, kallingar eller inte!

    Finns väl ingenting att diskutera här egentligen. Olika stilar, finns inget rätt och fel. Du har en stil, någon annan klagar på den. En annan har en stil, du klagar på den. Gilla laeget

  • doc

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:25

    @simpa 507836 wrote:

    Det har även jag av fyra anledningar.
    1. Man vill inte ha shortsen upp i naveln.
    2. Polare som kan få för sig att “Vi drar ner hans badbyxor, he-he”.
    3. Shortsen åker enkelt av när man hoppar från trampolin och kan landa precis hur som helst, även 1an.
    4. Flesta boardershortsen jag har är gjort av ett sidenliknande material som inte vill sitta fast riktigt.

    MEN, att man ska ha shorts utanpå våtdräkten har jag ingen förklaring på.

    Fåtratt 😉
    Din kommentar är ju nästan det roligaste med denna tråden, främst eftersom den verkar allvarligt menad.
    Köp ett par shorts med snörning i midjan, i rätt storlek istället för två nummer för stora, så har du ju löst alla problemen.

  • simpa

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:30

    @Doc 507871 wrote:

    Fåtratt 😉
    Din kommentar är ju nästan det roligaste med denna tråden, främst eftersom den verkar allvarligt menad.
    Köp ett par shorts med snörning i midjan, i rätt storlek istället för två nummer för stora, så har du ju löst alla problemen.

    Klart det är allvarligt menat. Sen att köra freeballs är inget jag föredrar, shorts som jeans. Men du kanske kör freeballs under jeans också? Förstår inte problemet egentligen, var och en får väl ha sin egna stil? Vad kör du för stil, så kan jag också få klaga lite………

  • jps

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 17:03

    Så länge som de som har denna klädstil byter kallingar innan de stoppar in dem under shortsen och hoppar ut i poolen så får de se ut hur de vill för min del.

    Problemet är väl kanske att man kan tänka sig att alla inte är så noga med den saken. Då slutar det vara en klädstil och blir något helt annat…

  • swe-496

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 17:32

    @simpa 507869 wrote:

    Vet inte vad du har för stil men..
    naaeeeee jag vill inte ha paragrafryttare från fjollträsk till vänner

    Finns väl ingenting att diskutera här egentligen. Olika stilar, finns inget rätt och fel. Du har en stil, någon annan klagar på den. En annan har en stil, du klagar på den. Gilla laeget

    Eeeehhhh alexasu är inte från fjollträsk vad jag kan se under avartaren…..

  • simpa

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 17:55

    @SWE 496 507894 wrote:

    Eeeehhhh alexasu är inte från fjollträsk vad jag kan se under avartaren…..

    Inte honom jag menade för den delen heller..

  • swe-496

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 18:27

    Men det var under hans citat du hade skrivit det..Det var därför jag reagerade…

  • andersbq

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 19:39

    GetWet, du är en riktig kompis och räddare i nöden, med dig är jag inte ensam!

  • feg

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 19:40

    Simpa… vadå stil!?!?
    Det är ju total avsaknad av stil att klä sig i denna moderna version av bonn-häng på brallorna med kallingar skylande skitrännan. Ser urlöjligt ut helt enkelt.
    Vidare praktiskt är det inte heller, alla skitungar har full koncentration hela dagarna på att dra upp brallorna till rätt höjd, ha rätt separation mellan kallingar och brallor samt se till att tröjan skyler precis ovanför kallingarna.
    Urlöjligt helt enkelt.
    /Jocke

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mode kan användas på många sätt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.