Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mode kan användas på många sätt

  • simpa

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 19:48

    @feg 507929 wrote:

    Simpa… vadå stil!?!?
    Det är ju total avsaknad av stil att klä sig i denna moderna version av bonn-häng på brallorna med kallingar skylande skitrännan. Ser urlöjligt ut helt enkelt.
    Vidare praktiskt är det inte heller, alla skitungar har full koncentration hela dagarna på att dra upp brallorna till rätt höjd, ha rätt separation mellan kallingar och brallor samt se till att tröjan skyler precis ovanför kallingarna.
    Urlöjligt helt enkelt.
    /Jocke

    Vem har sagt något om bonn-häng på brallorna med kallingar skylande skitrännan? Har bara förklarat varför jag vill ha kallingar under shortsen. Sen hur långt upp eller ner shortsen sitter är väl en annan femma. Sen vad du anser är stil är din ensak, det bryr jag mig inte om likaså ska inte du bry dig om någon annans stil.
    Nu tycker jag vi sätter en punkt där och beundrar Get Vet’s nya modetrend istället 🙂

  • doc

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 20:02

    @simpa 507872 wrote:

    Klart det är allvarligt menat. Sen att köra freeballs är inget jag föredrar, shorts som jeans. Men du kanske kör freeballs under jeans också? Förstår inte problemet egentligen, var och en får väl ha sin egna stil? Vad kör du för stil, så kan jag också få klaga lite………

    Jag kör rentvättade surfshorts eller badbyxor på badhuset. Med nätinnerbralla, så slipper man dingeldangel i grenen. Kallingar har jag under jeansen. Vad det nu har med saken att göra. Badhusen i Sverige har grymma problem med vattenreningen pga att det badas med smutsiga kalsonger under shortsen. Vad du har för stil utanför badhuset skiter jag i.

  • davven

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 20:12

    Snygg outfit. . hehe

    Men kallingar under shortsen, såg en läkare i tv rutan som diskuterade det där. . Han tyckte det var rätt vidrigt med tanke på vad som ansamlas där som sedan hamnar i polen. . Ska nog hålla mig borta från simhallen hädanefter, nu får det vara slut på vidrigheter 😉

  • lbj

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 20:25

    Till alla medlemmar i Team SweSpeed!!!
    Nya regler fr o m nu
    Foto a la GetWet sändes till Trojkan annars blir det uteslutning
    Trojkan vill se er

  • walle_gbg

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 20:28

    Det finns ju många förebilder med kortisar utanpå dräkten. De flesta har dock lyckats knyta fast tygbiten runt halsen så den inte fladdrar runt så vårdslöst i sina snören.

  • badjanne

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 10:08

    @lbj 507950 wrote:

    Till alla medlemmar i Team SweSpeed!!!
    Nya regler fr o m nu
    Foto a la GetWet sändes till Trojkan annars blir det uteslutning
    Trojkan vill se er

    Till Trojkan
    Att ha tyg över huvudet
    Redan som barn ville jag ha tyg över huvudet.
    Därför hängde jag ofta i mammas kjolar.
    När jag blev några år äldre bytte ja ut mammas kjolar mot en fallskärm.
    En dag skulle vi göra en uppvisning då vi skulle landa i sjön Möckeln utanför Älmhult.
    Det var första gången jag iklädde mig en våtdräkt. Den hade jag för övrigt fått låna av brandkåren i Malmö.
    Detta plagg var mycket opraktiskt eftersom det inte fanns några fickor.
    Därför införde jag det nya modet med shorts utanpå våtdräkten av mer praktiska skäl.
    Jag behövde någonstans att stoppa pengar så jag kunde ringa till mamma om jag landade på fel ställe.
    Så egentligen är jag upphovsman till detta snabbt växande mode.
    Året var 1975.

    Försökte sedan göra karriär som modeskapare med nytt underbensmode med hängeröv men detta slog aldrig riktigt igenom.

  • mexi_

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 10:14

    Riktigt kul!!!

  • borje

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 10:32

    Jag tycker också att det är okej att ha boardies utanpå våtisen OM man som i Badjannes bild nr1 har hängslen på dem 😉

  • poppo

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 10:43

    Respekt Badjanne, j-vlar vad cool du såg ut! Speciellt det två sista bilderna med hatt och cig. (obs – ej ironi)

  • carl-r

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 11:00

    Badjanne, du är kung!

  • kvabbso

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 11:57

    hmmmm man ska inte kasta spjut i kuvös kolla en bit ner i tråden:grin:

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=59227&highlight=bordshorts

  • p-malmkvist

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:21

    Klockrent Micke!!! Om jag är lika cool som du när jag blir 45 så är jag lycklig..

  • imported_macts

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 15:05

    @P Malmkvist 508144 wrote:

    Klockrent Micke!!! Om jag är lika cool som du när jag blir 45 så är jag lycklig..

    Micke är inte 45…han är högst 15!

  • getwet

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 15:37

    @Badjanne 508084 wrote:

    Till Trojkan
    Att ha tyg över huvudet
    Redan som barn ville jag ha tyg över huvudet.
    Därför hängde jag ofta i mammas kjolar.
    När jag blev några år äldre bytte ja ut mammas kjolar mot en fallskärm.
    En dag skulle vi göra en uppvisning då vi skulle landa i sjön Möckeln utanför Älmhult.
    Det var första gången jag iklädde mig en våtdräkt. Den hade jag för övrigt fått låna av brandkåren i Malmö.
    Detta plagg var mycket opraktiskt eftersom det inte fanns några fickor.
    Därför införde jag det nya modet med shorts utanpå våtdräkten av mer praktiska skäl.
    Jag behövde någonstans att stoppa pengar så jag kunde ringa till mamma om jag landade på fel ställe.
    Så egentligen är jag upphovsman till detta snabbt växande mode.
    Året var 1975.

    Försökte sedan göra karriär som modeskapare med nytt underbensmode med hängeröv men detta slog aldrig riktigt igenom.

    Mums va coolt det där var! Underbara bilder, ska bli kul o bli granne med en sådan cool snubbe!

  • v-thun

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 17:20

    hmm, undrar om det inte är Clintan ja ser på BadJannes sista bild?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mode kan användas på många sätt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.