• Publicerad av joce på 17 mars, 2001 vid 12:34

    Hur är det om man beställer från utlandet(inom EU), kan man då få sakerna utan att betala det aktuella landets moms?? Antar att man då måste betala svensk moms?! Går det att undvika att betala moms i båda länderna? Inte så troligt kanske.

    gegga svarade 23 år sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 12:37

    knappast alla länder måste ju tjäna på sin export

  • udoo

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 13:42

    Jodå, du betalar ingen moms om du skickar efter från ett annat EU-land…fråga efter priset exklusive VAT..Jag har själv sluppit momsen när jag har skickat efter bildelar från ett annat land!

    UDOOsmile.gif

  • joce

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 13:50

    Då blir det helt andra priser man talar om. Då kanske man ska våga sig på att beställa från utlandet=)

  • udoo

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 14:11

    Ja fast momsen är inte lika hög i många länder så priset blir inte så mycket lägre som 25% som det är Sverige!

    UDOOsmile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 14:20

    Man kan flytta varan mellan länder o få tillbaks momsen vid varje tillfälle utan att betala ut någon moms, har en bekant som gjorde så med en bil, bilen blev till slut gratis.Obs tänk på att göra transaktionerna på någon annan ex. någon som är törstig.

  • rideronthestorm

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 19:33

    Ge mig 2 helrör och en låda öl så är jag med!

  • voodoo

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 19:57

    funkar det inte så att momsen får man tillbaka när man tar in varan i Sverige, men då får man bet. svensk moms och skatt istället ??

    vooodo wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 20:52

    jag måste bara berätta vad jag fick höra av en kille i svd afrika (han var svensk)
    han hade besällt grejor från tyskland ,nya master nya segel och lite smått och gott.problemet var att grejorna kom aldrig fram dom försvann på vägen och företaget so skickade dom hade kvitto att dom var skickade .lagom surt och betala för grejorna och så kommer dom aldrig

  • joce

    Medlem
    17 mars, 2001 vid 21:49

    Många förtag har möjligheten att man betalar vid leverans,
    skulle själv aldrig våga betala med kort i förskott

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 mars, 2001 vid 12:17

    Woodo du känner inte Wallen, hade du känt honom hade du kunnat allt om moms.

  • voodoo

    Medlem
    19 mars, 2001 vid 13:14

    och med det menar du???

    vooodo wink.gif

  • gegga

    Medlem
    19 mars, 2001 vid 13:21

    Har varit mycket i kontakt med Hans och han har då aldrig pratat om
    moms med mej i något sammanhang???????????????

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.