Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mullsjön imorgon

  • Mullsjön imorgon

    Publicerad av chris på 15 augusti, 2009 vid 12:48

    Ser ut att bli bra vind imorgon. Visserligen SV men bra tryck. Väljer nog
    Mullsjön istället för Landsjön. Verkar bli mer vind och även mer sol på Vätterns västsida.
    Är det någon mer som kommer?

    surfarigen svarade 14 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • johan-b

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 15:18

    Kollade på väderfunktionen på hitta.se, ser inte ut att bli så mycket vind där på förmiddagen, medan Landsjön ser ut att leverera halvklart, vind på väst sydväst och ett par sekundmeter mer än mullsjön på eftermiddagen. Så jag tar mig nog till Landsjön efter middagen.
    Om någon annan ska dit och har en 4m mast till övers skulle jag gärna låna den, om inte annat för att provrigga…

  • chris

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 17:09

    Har aldrig använt den funktionen på hitta.se men enligt Klart.se så ser västra sidan av Vättern lite vassare ut. Dessutom är inte Landsjön riktigt bra på SV. Åker i alla fall till Mullsjön då jag vet av erfarenhet att den levererar riktigt bra.

  • spook

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 19:05

    Hej! Funderar oxå på Landsjön men är lite sugen på att testa Mullsjön, har dock aldrig varit där.
    Är det gött på SV & hur hittar man till de rätta spoten?

  • theo

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 19:06

    Vilken vindriktning är bäst på Mullsjön? Kanske skulle ta en tur dit imorgon.
    Har två grabbar som håller på att lära sig. Stället är väl bra med grunt vatten?

  • chris

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:23
    THEO;566949 wrote:
    Vilken vindriktning är bäst på Mullsjön? Kanske skulle ta en tur dit imorgon.
    Har två grabbar som håller på att lära sig. Stället är väl bra med grunt vatten?

    För att lära sig är det perfekt. Sjön är riktigt grund. Bästa vindriktning är väst men jag tror den funkar bra även på SV.

  • chris

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:35
    Spook;566947 wrote:
    Hej! Funderar oxå på Landsjön men är lite sugen på att testa Mullsjön, har dock aldrig varit där.
    Är det gött på SV & hur hittar man till de rätta spoten?

    Lägger in en vägbeskrivning tidigt imorgon.
    Jörgen

  • johan-b

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 23:35

    Finns det någon vindmätare i närheten av mullsjön eller är det till att lita på prognoser och erfarenhet? Ser ett par badplatser utpekade på kartan är det dessa som gäller för riggning? Är det något sorts fågelreservat upp mot nordöstra delen av sjön?

  • chris

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:56
    Spook;566947 wrote:
    Hej! Funderar oxå på Landsjön men är lite sugen på att testa Mullsjön, har dock aldrig varit där.
    Är det gött på SV & hur hittar man till de rätta spoten?

    Åk till Hjo, första rondellen till vänster mot Korsberga. Efter 4-500m sväng till höger “Grebban”. Följ vägen tills du ser en skylt åt vänster “Svärtan” Åk in där och håll sen till vänster vid en bondgården som kommer. Följ den vägen så ser du snart sjön. Det finns en badplats där vi riggar och går i.
    Idag kommer det att bli grymt om prognosen håller att det skall vrida upp mot väst.

  • jon-ass

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:08

    gå in på eniro och titta på mullsjön så ser man att det står stämmorna. försök o ta dig dit. ska ut idag men blir efter jag har slutat jobbet vid 18 tiden. blåser rätt bra just nu i hjo 😉 hehe

  • johan-b

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:23

    Nu får man ju nästan lite ångest. Har aldrig varit vid Mullsjön så vet ju inte hur det är, men samtidigt är det en bra bit att åka… Vad säger de som vet? Är det värt att ta de extra milen? Ska man köra båda, vinden ser ju ut att hålla i sig?

  • jon-ass

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:26

    aldrig fel att testa 😉 samåk med någon om det är långt?

  • spook

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:28

    Tack för vägbeskrivningen!

  • chris

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:30
    Johan B;567080 wrote:
    Nu får man ju nästan lite ångest. Har aldrig varit vid Mullsjön så vet ju inte hur det är, men samtidigt är det en bra bit att åka… Vad säger de som vet? Är det värt att ta de extra milen? Ska man köra båda, vinden ser ju ut att hålla i sig?

    Jag har varit på båda ställena. Normalt åker jag till Landsjön men när jag har en hel dag föredrar jag Mullsjön. Hade med mig två Jönköpingssurfare dit i höstas och dom
    kunde inte fatta att dom inte hade åkt dit tidigare. Men det är också som du säger att det är en bit att åka. I alla fall så ligger sjön på relativt hög höjd samt att det finns ett vindkraftverk där vilket brukar tyda på att det blåser lite mer.
    Jag åker i alla fall nu och är där om en timme.

  • surfarigen

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 14:28

    Mullsjön 17/8-09 var helt okej,som i gammla dar slutet 80 början 90-talet.

    En vecka senare och forfarande träningsvärk i överkroppen….
    efter första riktiga surfruset på många år..
    Det blev en riktigt bra dag med bitvis hård vind och bra speed med gamla
    wavebrädan och 5.0:an.
    Orkade “bara” 4 tim sen var man slutkörd…
    kommer garanterat igen med lite nyare utrustning kanske.

  • jester

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 19:17
    Quote:
    bra speed med gamla
    wavebrädan och 5.0:an.

    Finns det bilder från stället när det blåser? Hur platt är vattnet? Min minnesbild är att sjön inte är jättestor (paddlade patrullbåt över den i gröntjänsten för 15 år sen)..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mullsjön imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.