• anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 23:32

    Foo Fighters rockar klart fetast!
    ladda hem den senaste skivan “one by one”
    tar ett tag att lyssna in sig men sen sitter den jäklar i det!

    Annars är “the color & the shape” favvis skivan med låtar som “my hero” “everlong” “hey, jonny park”

    iofs alla Foo låtar är grymma.. t.o.m den innofficiella Pocketwatch har sina glimtar!

    SURFS UP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • waverider

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 07:52

    är det musik man ska bli laddad av så gäller ju
    rush – lakeside park.
    spiritual beggars – picking from the box och misty valley och angel of betrayel
    . soundtrack of our lives – instant repeater 99.
    sabbath – sympton of the universe.
    pink floyd – time.
    smashing pumpkins – today.
    lou reed – perfect day.
    velvet underground – oh sweet nuthin
    refused – summerholiday vs punkroutine
    ozzy – over the mountain
    alice in chains – man in the box

    de självklara surflåtarna…

  • adde

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 09:37

    Någon som kommer ihåg vilka som lirade i ‘instant replay’, den gamla NP filmen? Har supit bort min kopia och kommer bara ihåg att det rockade gott.

    /adde

  • tabi

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 09:51

    ouff, jävligt många grymma låtar fanns det…!! håller på att tanka massa av dessa nu!! grymt, keep it up…!

    Tcool.gifbban

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 11:14

    Varför så mkt muggig rockmusik?

  • kine

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 11:22

    på väg till surf och gärna när man riggar ska det vara lite hårdare musik. På Hawaii finns en radiokanal som heter 105.9 Lava Rock, de hade fattat galoppen. Jag vet inte om man kan hitta den på nätet men de spelade bra rock, hela tiden. Metallica, Red hot, Stained, Foo Fighters etc. Det finns ju även lite svensk höjdarmusik, Hives, Hellacopters, Broder Daniel är ngra av mina favoriter. Det här med upplevelser i samband med musik är viktigt för mig, därför har musiken från filmerna “Enjoy” och Pozo 2002 fått en självklar plats i surfmusikskafferiet.
    Hit med en blåsig sommar, fort!

    /henke

  • tubert

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 11:31

    Celine Dions “My heart will go on” får ju inte direkt blodet att rusa i ådrorna, även om den var ledmotiv till en film som utspelade sig på havet….

  • skarabe

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 12:22

    Ja, vägen till surfet är lite av uppvärmning och man vill ju få igång blodet innan man drar ut. Själv har jag för tillfället fastnat för Instant Remedy (technomixar av gamla C64-spel) och Dizzy Mizz Lizzy. En låt som hörs då och då på beachen är ju vinjetten till Dallas på skithög volym, vilket alltid är helrätt!!

  • borje

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 13:37

    System of a down pumpar upp adrenalinet på väg mot surfet, annars funkar även Reef.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 22:37

    Är det verkligen ingen som lyssnar på riktig tungfet metal. Alla genrer upp till deathmetal, då blir man verkligen taggad och inspirerad att toksurfa och fetröja. Ingen som håller med mig? cool.gif

  • ove226

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 06:24

    jo jag håller med!
    ju röjigare musik man lyssnar på desto aggressivare surfar man!!

  • tabi

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 07:49

    ja, klart att hård musik äger!!!!

    men inte alltid, ibland blir det fan för hårt..! crazy.gif

  • stinger

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 18:17

    Nirvana har väl sin plats på “Vägen till surfet-CD:n” Come as you are eller om man verkligen vill ha nåt aggresivt Lithium. Yeeeeaaaaahheeehhhheeeey

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 22:48

    Hård tung metal kan vara stenhård fastän det är en lugn låt. Men inga pop till surfet tack, rock och metal är ett krav ju! cool.gif

  • sebbe

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 05:15

    Britney Oops I did it again, Christina Aguileras, Backstreet Boy…

    Nej jag skämtar.

    Absolut bäst tycker jag är Sort It OUt av Caesars Palace (se grymma Simmer video Enjoy). Jag skakar i hela kroppen när jag tänker på den vy från maui när man kör ner mot Hookipa med Sort it Out dundrande i högtalarna..fan snart börjar gråta av surf lust!

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.