Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish brädor ’15 och ’16

  • Naish brädor ’15 och ’16

    Publicerad av jakob_s på 25 augusti, 2016 vid 10:53

    Finns det någon med erfarenhet från främst stora Starship 115 och stora Global 98 båda ’15 ?
    Verkar ju vara identiska 15 och 16 (och även 14 i fallet starship fast då i helt annan grafik och konstruktion)

    Starship byter jag till för att få lite mer flytkraft i icke planande förhållanden än min nuvarande 100 Atom som annars är helt superb.

    Global L (98) byter jag till för att kanske kanske få liite tidigare planing men främst för att behålla densamma i byig onhore och i vågridningen när man vänder och går clewfirst mot cutbacken. byter från Kode 92 som är grym fast en handfull liter för liten för mig uppe i Umeå och de förhållanden vi har och med 93kg torrvikt.

    snaffe svarade 7 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • enlight

    Medlem
    26 augusti, 2016 vid 04:45

    Jag har testat en Naish Starship 90l från 2015 här nere i Läjet.
    Kan tyvärr inte uttala mig om den jämfört med andra årsmodeller, men just Starship som modell kändes helt rätt. Upplevde tidig och bra planing, trots att den bara hade 90 liter.

  • ozzie

    Medlem
    30 augusti, 2016 vid 06:07

    Kör en Starship 100l 2015.
    Bra balanserad bräda som fungerar i olika förhållanden! Bra grepp i sväng och bra planing.
    Kör den oftast med 6,0 från ca 8 m/s.

  • jakob_s

    Medlem
    30 augusti, 2016 vid 10:48

    Tackar! Testat mindre fenor och i vilka förhållanden har du kört den mest ?

    Både 90 och 100 har ju fått väldigt bra kritik i surfpressen. (som iofs inte är så sparsamma)

    om 100 säger windsurf magazine
    “The Starship 100 is a masterpiece that fuses the ‘glory days’ of fast blasting and hard turning with modern shapes and technology. If you’re not interested in – or can’t do – freestyle, but want to hack around at full tilt, jump, gybe and ride waves, then the Starship is the vessel for you.”

    och om 90

    “In the Starship Naish may have made the most multipurpose board of all time. If you like riding waves, going fast, jumping and having the most amount of planing-conditions fun – regardless of the sea state – then this is the undisputed benchmark.”

    Men lite mindre och sparsammare finns att hitta om 115

  • snaffe

    Medlem
    1 september, 2016 vid 13:15

    Har kört föregångaren i 90 liters varianten. Väldigt skön och beter sig betydligt bättre i svåra choppiga vatten än många andra freestylewaves i den storleken.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish brädor ’15 och ’16

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.