Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån här som handlat av tyskarna?

  • Nån här som handlat av tyskarna?

    Publicerad av gregerkj på 26 augusti, 2016 vid 10:04

    Nån här som handlat av tyskarna surfpirates.de?

    Dom håller bra priser på North segel mot Sverige av nån anledning?
    (däremot är dom dyra på Gaastra eller kanske är det normal priser idag)

    windsurf.de håller ungefär Sverige priser.

    Börjar svida lite i plånboken när man ska ut med 10 papp
    för ett nytt freerace segel. Fjolårs segel börjar vara svårare att
    hitta mot förr när det nuförtiden inte dessa tas hem förutom mot beställning
    hos återförsäljarna.

    sundheden svarade 7 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • ozzie

    Medlem
    30 augusti, 2016 vid 05:56

    Har handlat av Surfpirates, SurfKeppler och Maximum Surf.
    Fungerade bra hos alla!
    Skriv till dem innan och fråga om pris, så kan du ev. få lite rabatt.
    De brukar i alla fall bjuda på frakten om man handlar flera produkter.

  • fredrik67

    Medlem
    30 augusti, 2016 vid 13:08

    Har handlat på Keppler flera gånger. Funkat fint och om du handlar några prylar åt gången så kan de bjuda på frakten…

  • docloop

    Medlem
    2 september, 2016 vid 07:26

    Keppler funkar alltid bra!!

  • svensson61

    Medlem
    7 september, 2016 vid 10:28

    Är du ute efter Freerace segel för bra priser finns det även i Sverige.
    Ventonord har både årets Freerace under “10 papp” men även riktigt bra priser på 2014 segel.

  • bicless

    Medlem
    8 september, 2016 vid 06:12

    Man skall inte behöva skicka lösgrejer mellan länderna tycker jag. Blir troligen sämre för miljön med massa småfrakter långa sträckor och krångligt vid reklamation. Vi Svenska shoppar borde kunna matcha. Vi försöker kolla konkurrenterna och ligga under, hittar du billigare nånstans som vi missat så sänker vi.

  • john1

    Medlem
    8 september, 2016 vid 09:26

    Så gör dom på El Giganten också, bra.
    JJ

  • hollister

    Medlem
    8 september, 2016 vid 18:15

    Måste säga att det finns en poäng med att handla hos svenska handlare. Jag har en SUP som jag köpt på Surfers för ett par år sen. I somras “reste sig” en leashplugg genom lamineringen…åkte in med brädan och dom lämade den för reparation och stod för kostnaden. Inget strul alls! Vill inte ens tänka på allt strul det hade blivit om jag köpt den från utlandet. Sen är det en inspirerande känsla att kunna åka till en surfbutik och kolla på grejerna på riktigt! Visst jag köper också grejer från utlandet men uppskattar att det finns butiker med bra service i Sverige!

  • henryk

    Medlem
    8 september, 2016 vid 20:49

    Har handlat en hel av främst Keppler, men mycket på Surfers, Skidsport och Surfspot också… Problemet är att om man vet vad man vill ha och prylarna inte ens finns i sortimentet i Sverige så har man inget val. Dessutom är tillgången på fiolårsprylar större så att men tex kan köpa en segellinje i samma färg :).
    Blir det strul och man måste reklamera får man förstås ta den smällen… Småfrakter hit och dit, hmm, prylarna samåker ju med massa andra kollin och sen tar man sin egen bil och hämtar på terminalen tex… Ingen större skillnad mot att åka ner till Surfspot tex ;-). Känns ju marginellt med tanke på alla mil man kör till surfet varje år 🙂
    – Men självklart uppskattar man en butik på hemmaplan med bra service. På den fronten (både service och sortiment) tycker jag nog (tyvärr !?) att varbergsbutiken är bäst numera 🙂

  • svensson61

    Medlem
    11 september, 2016 vid 16:47

    Håller med Bicless,
    Försöker säkerställa att vi matchar priser. Sedan är det en fördel tycker jag att man kan åka och känna på prylarna och snacka detaljer. Enklare hantering vid eventuella fel. Liten marknad betyder att vi måste säkerställa nöjda kunder på ett helt annat sätt än butikerna i Tyskland bla.

    Tycker också att i Sverige finns det nu en bra fördelning på olika märken (tänker segel nu) med inte alltför stor konkurrens på samma märken butikerna emellan. För ett litet land som Sverige har vi faktiskt ett stort utbud av olika märken.

    Jag kan hålla med om att det kan vara svårt att hitta fjolårsgrejor och till vettiga priser men samtidigt har andrahandsmarknaden totalt dumpat priserna. Tror det kan vara svårt för konsumenten riktigt förstå hur mycket valutan har påverkat importerande företag negativt senaste åren. (tyvärr precis vad Stefan Ingves vill dvs att det ska bli dyrare)

  • sundheden

    Medlem
    16 september, 2016 vid 13:07

    Ser ju rätt välfyllt ut på västkusten.
    Ben Proffitt checkar läget.
    😊
    98d31b196a515a0ffd4e7caa6f6eccfb.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån här som handlat av tyskarna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.