• Nedhalsvev

    Publicerad av ath på 5 juli, 2007 vid 15:33

    Pga ryggproblem har jag försökt få tag i en nedhalsvev på Surfers Paradise och Bromma Skidsport, men de hade inga.

    Ngn som vet var man kan få tag i en?

    jat svarade 16 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • fredrik-ygge

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 16:02

    http://www.vindsurfing.se/default.php?cPath=29_54

    Enklast möjliga men funkar helt ok. (Har bara vev till ett segel och har inte jämfört med någon annan.)

  • tobhed

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 18:50
    fredrik.ygge;394850 wrote:
    http://www.vindsurfing.se/default.php?cPath=29_54

    Enklast möjliga men funkar helt ok. (Har bara vev till ett segel och har inte jämfört med någon annan.)

    Har den till mina race-segel och den funkar helt OK

  • mgs

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:39
  • memark

    Medlem
    6 juli, 2007 vid 17:32

    Nån som har koll på vilken som är bäst? Den på vindsurfing.se ser lite mer ut som ett hemmabygge, dessutom är den varumärkeslös.

  • mgs

    Medlem
    6 juli, 2007 vid 17:50

    Jag har chinock veven fungerar mycket bra

  • imported_macts

    Medlem
    6 juli, 2007 vid 18:17

    @memark 395125 wrote:

    Nån som har koll på vilken som är bäst? Den på vindsurfing.se ser lite mer ut som ett hemmabygge, dessutom är den varumärkeslös.

    Hej!

    Jag har testat båda och tycker att den från Vindsurfing.se är rejälast. tror att den säljs under flera namn, min var från Dakine och såg exakt ut som v-surf.se

  • johan-g

    Medlem
    7 juli, 2007 vid 18:20

    JAg har båda. På V.se veven böjde sig pinnen efter första riggningen… Chinook veven funkar klockrent!

  • jester

    Medlem
    7 juli, 2007 vid 21:28

    Överlag så skall man vara försiktig när man använder sin vev. Har själv chinook-veven, och den har jag använt ett bra tag nu. Funkar bättre för QR/MXT-system jämfört med pin-systemet, då det blir längre hävarm om man kör med pin.

    Tänk även på att hålla tampen nära mittdelen när du vevar. slarvade med dettta när jag skulle slänga på lite mer nedhal på ett segel. Själva veven böjde sig omgående. Men vi lyckades böja tillbaka den, och sedan dess har jag itne ahft några problem.

  • johan-g

    Medlem
    8 juli, 2007 vid 08:36

    Vet inte om min v.se vev var ett måndagsexemplar och att det var därför den inte höll(tampen låg på rätt ställe, närmast mittdelen…) Chinookveven tycker jag har en bättre lösning där veven löper fritt samt att den är lättare att veva.

  • ath

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 12:11

    stort tack för alla svar!

  • jat

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 18:19

    @ath 394841 wrote:

    Pga ryggproblem har jag försökt få tag i en nedhalsvev på Surfers Paradise och Bromma Skidsport, men de hade inga.

    Ngn som vet var man kan få tag i en?

    Ring till udens sport. De hade det tidigare i år iallafall.

    http://www.udenssport.se/

    //J

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.