-
Neilpryde Expression 6,5
Tja funderar på detta som största segel till en rrd twintip 105 lits, vad tror ni? Någon som kan ge lite feedback på detta segel?
Hade varit fint!
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Neilpryde Expression 6,5
Tja funderar på detta som största segel till en rrd twintip 105 lits, vad tror ni? Någon som kan ge lite feedback på detta segel?
Hade varit fint!
Har ett och är väldigt nöjd. Köpte seglet för 96l Drops Flyer.
Hade tidigare Yes 6.7 (Freestyle) och Gaastra 6.9 (Remedy) på samma bräda. Remedy funkade inte bra (kändes alltid fel). Expression 6.5 (jämf. Remedy å Yes) är mycket mer lätt-hanterat och jag märker inte mycket skillnad i tidig planing.
Jag har alltid tyckt att ett “stort” segel med kort bom funkar bätter på “liten” bräda, och Expression har ganska kort bom (få andra segel av samma storlek har kortare bom)
Näre 5.7 är för litet använder jag också Expression 6.5 till min Evo80. Inte optimalt, men bättre än att sitta på stranden…
Har ett 6.7 till min Twintip 96litr. Funkar toppenbra, har du dom där extra 0.2 kvm kommer du ju att plana ännu tidigare också sattsa på det! Eller kanske ännu större, typ 7.0?
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Neilpryde Expression 6,5
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.