Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile-bom + Waroo

  • Nobile-bom + Waroo

    Publicerad av gnurka på 4 mars, 2010 vid 22:40

    Jag har en Best Waroo 2009 och funderar på att köpa en Nobile-bom till den eftersom det verkar vara en redig bom med bra säkerhet. Är det någon här som vet om de båda är kompatibla och är fram- och baklinor av samma längd på Nobile-bommen vid full power? Och är längden till stoppern tillräcklig på Nobile-bommen?

    / Gustav

    gnurka svarade 14 år sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • acemattias

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 01:00

    Jag vet inte, fast antagligen fungerar den utmarkt.
    Far du inget klart svar har kan du alltid leta upp nagon utlansk onlinebutik som salger dom och fraga dar.

  • jl_

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 08:20

    Jag har provat Nobile bommen och den gick sönder dom första 5 minutrarna, tyckte det var ren skit.

  • surfstore-se

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 08:22
    Gnurka;600510 wrote:
    Jag har en Best Waroo 2009 och funderar på att köpa en Nobile-bom till den eftersom det verkar vara en redig bom med bra säkerhet. Är det någon här som vet om de båda är kompatibla och är fram- och baklinor av samma längd på Nobile-bommen vid full power? Och är längden till stoppern tillräcklig på Nobile-bommen?

    / Gustav

    Gillar du inte Waroo 09 bommen? Ren och clean, riktigt bra quickrelease som är lätt att återställa en bra stopper och inte massa meck på den.

    Testade Nobile bommen 1 gång och då lossnade donkey dicken direkt och chickenloopen hade redan spruckit, men förhoppningsvis har dom ändrat det.

  • johan_rydstrom

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 08:26

    Köp Naish, clean med bra depower.

  • skye10

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 08:30

    En bom från BEST är inte att tänka på? Varför krångla till det?

  • milkman

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 08:51

    Äh. Köp en Ozonebom om du inte ska ha Nobile. Ozones nya är slimmast av dom alla. Vi har båd Nobile och Ozone förstås. haha
    (sorry, kunde inte låta bli nu när alla pimpar. Det börjar närma sig vår tror jag 🙂 )

  • skotten

    Medlem
    7 mars, 2010 vid 06:06

    I know the Naish bar works fine with the waroo, I cant think that you would have many problems with the Nobile one

  • gnurka

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 15:37

    Tack för alla svar!

    Grejen är att jag har hittat en beggad Nobile-bom och funderar på att köpa en kite från samma märke vad det lider. Jag får helt enkelt pröva och visar det sig att bommen har för kort depower-längd kan jag byta depower-snöre.

    Gaah, solen skiner och flaggorna vajar varje dag utanför fönstret på jobbet. Om nu bara isen kunde smälta… =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile-bom + Waroo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.