Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrköping vs Västerås

  • Norrköping vs Västerås

    Publicerad av alken på 12 september, 2012 vid 13:08

    Jag har snart gått ut min universitetsutbildning och funderar på att söka jobb i någon av ovan nämnda städer, har vissa kopplingar till båda. Tänkte passa på att höra mig för hur det ser ut med surfing på respektive orter. Hur ser det ut med vindar på mälaren egentligen, blir det fler eller färre dagar än ostkusten ex Norrköping?. Är det många som kör? nån som kör formula? Finns det möjlighet för förvaring av grejer på respektive ort? Några “träningar” ?

    // Alken

    oaxen svarade 11 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bicless

    Medlem
    12 september, 2012 vid 13:18

    Norrköping har ju NWC och Linköping Linsurf.

    Jag vet NWC har förvaring på sin klubbtomt, kanske Linsurf också har.

    Det är ett gäng som kör formula i NWC. Linsurf verkar vara lite mer freestylestuk men säkert kör nån eller några formula där med.

    Kolla med klubbarna.

  • oaxen

    Medlem
    12 september, 2012 vid 14:53

    LinSurf
    Vi har “nära”till allt*!

    Udden funkar i alla vindar utom rak syd, en vindriktning som är väldigt ovanlig. SV-V är bäst och vanligast. Lite venturi-effekt förbi udden gör att det “alltid” blåser mer än t ex på stora sjön Vättern.

    Mest Bump’n’Jump, men vi är ett gäng som drar till kusterna på bra vågprognoser.

    Inga träningar, men i stort sett alltid nån på vattnet om det blåser. Brädförvaring 50 meter från vattnet!

    Välkommen!

    * ca 3-4 timmar till de bästa vågställena i landet oavsett kust. : )

  • erolwi

    Medlem
    12 september, 2012 vid 15:24

    I Västerås finns också hyffsat gäng som kör. Fördel är att klubben ligger centralt och förvaring finns på cykelavstånd. Blåser nog lite mindre än Norrköping så många har Formula, ofta ute 5-6 Formula bra dagar. Finns inga träningar förutom kurser och träningar för nybörjare. Finns FB grupp, Västerås Windsurfing

    Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

  • alken

    Medlem
    12 september, 2012 vid 20:55

    Tack för alla svar, Vart i norrköping kör folk, kör de inne på bråviken nära stan eller åker de 4-5 mil ut till “riktiga havet”?

  • oaxen

    Medlem
    13 september, 2012 vid 06:38

    Norrköping

    De kör nog mest ute vid Getå där surfklubben har sina containrar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrköping vs Västerås

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.