Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nostalgi brädor

  • bonasurf

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 07:02

    Tiga wave 257 var den grymmaste, tror det var typ 91 års modell. Seglade den i 2 år sedan sålde jag den för samma pris med gott samvete.

  • juan

    Medlem
    9 maj, 2005 vid 09:18

    Bic Rumba (1993?) Har forfarande kvar den…

  • pajas

    Medlem
    13 maj, 2005 vid 10:40

    Sailboard pinto har jag haft en …. många fotstroppar var det … min favobräda sen fornstora dagar är BIC Electrik rock

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 maj, 2005 vid 13:46

    Eller vad sägs om F2 Starlit och F2 Sunset Slalom. Den sistnämnda en riktig klassiker.

  • maki5836

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 15:39

    Bic Calypso var min första bräda, riktigt bra grejer!

  • arriesga

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 19:07

    Min första bräda var en skimbird 343. Var så rak i sidprofilen att jag böjde till den med svart plast och tyngder i solen. Sedan var det i alla fall ingen ubåt längre.

  • ebh

    Medlem
    14 maj, 2005 vid 19:57

    Efter Windsurfing International med träbom, provade jag ett antal olika. Ngn Naish fr Hawai seglade långbräda i vågor och jag provad också (utan success!!). Så småningom blev de mer ordning, dvs Järvinen 385. En juste bräda med god lättvindspotential. Att plana var ett mer teoretisk problem, ngt högre stadium, inte möjligt att nå men väl att läsa sig till. Längre fram infann sig såväl Tiga och Alpha med m m. Och planingen, den upplevde jag första gången under en höststorm vid Mälarhöjdsbadet. Ett högre stadium, ngt ultimat, en berusning. Så är det fortfarande, 20 år senare och ännu mer sanslöst engagerad. Kul!
    Mvh ebh

  • carrera

    Medlem
    16 maj, 2005 vid 12:29

    Vill väl inte kalla min för nostalgi bräda smirk.gifför den är hel skön riktig fina dagar än idag (måste dock blåsa lite mera) bräddan jag pratar om är givetvis F2 Starlit Wave. Grym i svängarna o hoppen men värre med planings egenskapperna, funkar dock mycket bättre numera med moderna riggar än när tiden begav sig o brädan var ny typ 1988-89

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nostalgi brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.