Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu är det utför…

  • Nu är det utför…

    Publicerad av sourra på 28 september, 2010 vid 04:50

    Solnedgång igår måndag: 18:57
    Tisdag: 18:54
    Onsdag: 18:51
    Torsdag: 18:48
    Fredag: 18:45

    Och snart är det dags att ställa om till vintertid också – vidrigt!!!

    Jag ska skapa min egen tidszon i vinter där svensk sommartider råder, SMT – Sourra Mean Time. Det gäller bara att inte ge efter när man ligger och drar sig på en måndagmorgon…

    jagkallaspiotrellerpete svarade 13 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • rydstrom

    Medlem
    28 september, 2010 vid 09:48

    Du får en inte att känna sig deprimerad iaf… tack!

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    28 september, 2010 vid 16:39

    ah! de i götet har bättre horizon.. kan iaf dra ut på det lite

    (skåne suger k”%/!¤#k, dk ivägen)

  • kitetarzan

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:10

    Jag tror ju att om man har en javligt stark pannlampa riggad sa att den lyser en i ogonen…
    lungt kan ha solglasogon varje dag nov-dec…
    Sourra verkar vara bade tekniskt begavad samt desperat nog…

    Har ar det inte mycket muntrare, folk har borjat satta pa sig vatdrakter pa flera spotar…

  • davids

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:57
    JagkallasPiotrellerPete;633355 wrote:
    ah! de i götet har bättre horizon.. kan iaf dra ut på det lite

    (skåne suger k”%/!¤#k, dk ivägen)

    Faaaaast du förstår det att det bara är 5 km till horisonten om man står på stranden och bara i Helsingborg är det mindre än 5 km till Danmark så skulle inte säga att det skymmer något.. Try again

  • blackadder

    Medlem
    28 september, 2010 vid 19:25

    Jag tycker för övrigt att vårt tidssystem är så jävla förlegat. Varför dra bort eller lägga till en timme för att få lite ljusare på morgonen/kvällen? Ett vettigt system skulle ju ta hänsyn till att dagarna är längre på sommaren och kortare på vintern, och lösningen på detta vore ju dynamisk definition av “timme”. Definiera en “normaltimme” som 1/24 dygn. Då kan man på vintern låta de timmar då solen är uppe vara 1,5 normaltimmar och på natten är de 0,5 normaltimmar. Resultatet är 12 dagstimmar och 12 nattimmar. Man behöver inte stanna här; man kan t. ex. tänka sig att timmarna från midnatt räknat blir 0,5 normaltimmar (NT), 0,6 NT, 0,7 NT, osv med villkoret att summan av alla timmar blir 24 NT. Alla klockor är väl digitala numera så det borde ju vara enkelt att programmera in en dynamisk timindelning som följer månaderna. Jag kallar detta UST, Ulrik Standard Time.

  • acemattias

    Medlem
    28 september, 2010 vid 19:52
    Blackadder;633387 wrote:
    Jag tycker för övrigt att vårt tidssystem är så jävla förlegat. Varför dra bort eller lägga till en timme för att få lite ljusare på morgonen/kvällen? Ett vettigt system skulle ju ta hänsyn till att dagarna är längre på sommaren och kortare på vintern, och lösningen på detta vore ju dynamisk definition av “timme”. Definiera en “normaltimme” som 1/24 dygn. Då kan man på vintern låta de timmar då solen är uppe vara 1,5 normaltimmar och på natten är de 0,5 normaltimmar. Resultatet är 12 dagstimmar och 12 nattimmar. Man behöver inte stanna här; man kan t. ex. tänka sig att timmarna från midnatt räknat blir 0,5 normaltimmar (NT), 0,6 NT, 0,7 NT, osv med villkoret att summan av alla timmar blir 24 NT. Alla klockor är väl digitala numera så det borde ju vara enkelt att programmera in en dynamisk timindelning som följer månaderna. Jag kallar detta UST, Ulrik Standard Time.

    Later som en moderat proposition, langre arbetsdagar pa sommaren – samma lon:smile:

  • axelh

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:01

    Jag brukar skolka varje dag det blåser. Då kan man köra hela dagen och man slipper sitta i skolan!

  • hattfan

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:06
    AxelH;633391 wrote:
    Jag brukar skolka varje dag det blåser. Då kan man köra hela dagen och man slipper sitta i skolan!

    Låter ju perfekt Axel, kanske man ska prova?

  • langens_kite

    Medlem
    29 september, 2010 vid 06:37

    Snart är det minusgrader och nederbörd och då blir det riktigt utför(för oss i norr)

  • jmaster

    Medlem
    29 september, 2010 vid 09:02

    Underbart – Amen!

  • sourra

    Medlem
    29 september, 2010 vid 10:28

    Peter, ni får ju så hemskt väder att det blir bra igen. -1^2 = 1

  • boardtalk

    Medlem
    29 september, 2010 vid 14:15

    Snälla kan vi inte bara sluta komentera detta inlägg så det försvinner.
    Jag blir ju deppig bara av att se det :~)

    D´OH!

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    29 september, 2010 vid 14:35

    får börja skriva med röd text snart…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu är det utför…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.