Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny freeride? Surfkeppler!

  • Ny freeride? Surfkeppler!

    Publicerad av surfing_is_great på 4 oktober, 2013 vid 12:39

    Spanat begagnat marknaden för ny freeride på 120-140 utan vetttigt resultat.

    Fick en JP X-cite 134L FWS för 999:- euro ink frakt och boardbag, ES mod tag han 899;- för.

    Är inte det en bra deal så säg!

    Vet någon vad just en sån bräda ligger på i sverige, har kikat på surfers och skidsport utan resultat.

    Kan tillägga att jag helst stödjer svenska handlare med kundkontakt och allt runt om kring men inte till vilket pris som helst!

    billie svarade 10 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • haraldpost

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 18:43

    Får du Surfkeppler til å trekke fra tysk moms (Mwst. 19%)?

  • surfing_is_great

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 19:57

    Njae om jag förstår dig rätt så är frågan om jag slipper betala tysk moms? Isåfall så är nog svaret nej då man betalar moms i det landet man handlar (inom EU) bortsett om man är företag och slipper att betala momsen överhuvudtaget men lägger på den till slutkund i sverige 25%.

    Dock har du sparat 6% jämnfört med svenska momsen, även detta hjälper ju även till lägre priser.

    Det jag vart positiv till var att efter ett mail med prisförfrågan för bräda, frakt samt boardbag är att båda frakt samt boardbag skicka han med utan kostnad, och då har jag ändå lite insikt i hur dyr fraktkostnad för liknande paket inom sverige är=inte billigt.

  • electric

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 20:46

    Det finns en hel del erfarenheter från Surfkeppler redovisade i inlägg här på konfen. Sök på “surfkeppler” så finner du dem.

    Min egen erfarenhet är god (fast det var förstås ett antal år sedan jag handlade därifrån); De var pålitliga, höll löften om pris (som genomgående låg sådär 30 % under de i Sverige inkl frakt), leverans, etc och gav omedelbart rabatt per mail om man anmälde nån fraktskada, mm. Men som sagt, det är några år sedan så ingen garanti för att de är bra nu.

    /Lars

  • apelbapel

    Medlem
    5 oktober, 2013 vid 06:47

    keppler är bra, också handlat där (fast flera år sen sist), om jag inte minns fel har han fraktfritt över en viss summa. Jag köpte bla master och bom etc som jag inte fick fraktfritt, medans brädan skickade han utan fraktkostn.
    Hade aldrig nåt problem med tex fraktskador el likn, eftersom grejerna kom fram hela och riktiga, så jag har ingen erfarenhet av reklamationer, (men andra verkar ju fått bra service om ngt hänt).

  • ramrob

    Medlem
    5 oktober, 2013 vid 09:13

    Se min annons JP Super Sport 69 Pro Model / 118L

  • billie

    Medlem
    5 oktober, 2013 vid 13:01

    De flesta surfshoppar rear väl ut de äldre exemplaren nu

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny freeride? Surfkeppler!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.