Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny väder app

  • Ny väder app

    Publicerad av mtias på 28 mars, 2015 vid 17:48

    För den som vill ha dalarömätaren på telefonen med alla andra fyrar som visar vinddata(endast sådana med vind och inga ström etc) så släppte jag precis min app Kustväder i v2.

    Nu kan man precis som i ViVa lägga till favoriter, man kan konvertera m/s till knop, etc etc.

    Anledningen till att jag byggde denna app är för att jag vill ha en helhetssyn över fyrarna direkt. Alltså slippa mellansteget med att klicka in på en fyr för att se mätvärdena.

    Appen finns för android och kan tas ned här: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kahoona.coastweather.v2.

    Den kräver inga särskilda rättigheter förutom att kunna läsa ifrån minneskortet vilket krävs för att google maps ska fungera. Fördelen med denna app är att den kan byggas ut till fler mätstationer efter surfarens intresse.

    mtias svarade 8 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • consigliere

    Medlem
    29 mars, 2015 vid 21:43

    Grymt… Synd bara att man sitter med iphone.

  • Aquario

    Medlem
    30 mars, 2015 vid 09:59

    Mycket bra app som jag använt länge, ett extra plus för att favoritlistan är tillbaka och att även Barsebäck också finns med, mer användarvänlig än VIVA-appen.

  • mtias

    Medlem
    31 mars, 2015 vid 09:19

    @aquario 731763 wrote:

    Mycket bra app som jag använt länge, ett extra plus för att favoritlistan är tillbaka och att även Barsebäck också finns med, mer användarvänlig än VIVA-appen.

    Tack : )

    Jag vill passa på att göra ett förtydligande:
    Jag kan se att många använder sig av den gamla kustväderappen, trots att den inte fungerar längre.

    När den skrevs för många år sedan hade jag ingen tanke på att den skulle bli så populär; nu när jag skrev den nya hade jag lyckades glömma bort lösenordet till certifikatet som man signar sin app med innan man lägger upp den på google play.

    Detta medför att man måste ladda ner den nya appen(sök på kustväder på google play) för att den ska fungera igen. Den gamla kommer alltså inte att bli automatiskt uppdaterad eller fungera igen eftersom den inte är signad med samma certifikat och för att datat har ändrats.

  • mtias

    Medlem
    2 april, 2015 vid 20:01

    @mtias 731737 wrote:

    För den som vill ha dalarömätaren på telefonen med alla andra fyrar som visar vinddata(endast sådana med vind och inga ström etc) så släppte jag precis min app Kustväder i v2.

    Nu kan man precis som i ViVa lägga till favoriter, man kan konvertera m/s till knop, etc etc.

    Anledningen till att jag byggde denna app är för att jag vill ha en helhetssyn över fyrarna direkt. Alltså slippa mellansteget med att klicka in på en fyr för att se mätvärdena.

    Appen finns för android och kan tas ned här: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kahoona.coastweather.v2.

    Den kräver inga särskilda rättigheter förutom att kunna läsa ifrån minneskortet vilket krävs för att google maps ska fungera. Fördelen med denna app är att den kan byggas ut till fler mätstationer efter surfarens intresse.

    För er som undrat om kustväderappen kommer till iphone slängde jag ihop en htmlvariant av den.

    Den saknar att se på karta, lägga till som favorit etc men den har en bra vy och sökfunktion etc.

    http://kustvader.kahoona.se/

  • mtias

    Medlem
    4 april, 2015 vid 09:45

    Okej, nu ser den iaf bra ut på min mobil.

    Såg ut som skit först. Mina ringa kunskaper i css’ens värld har nu förbättrats och nu ser den iaf okej ut layoutmässigt.

    Både i telefonen och i den vanliga webbläsaren.

  • mtias

    Medlem
    9 april, 2015 vid 14:49

    Nu kan man klicka och se fyren på karta, spara favoriter, se endast favoriter etc. Håll till godo 🙂

  • mtias

    Medlem
    15 april, 2015 vid 14:50

    Nu med grafer över senaste 24h medel- byvind samt riktning. Uppdatera till senaste versionen om ni vill ha det.

  • mtias

    Medlem
    15 maj, 2015 vid 19:18

    Nu med widget, bara drag and droppa på valfritt skrivbord samt lite ny design med ikoner:

  • Aquario

    Medlem
    20 augusti, 2015 vid 14:43

    Det verkar som om den oumbärliga appen Kahoona kustväder slutat fungera på min Motorola Nexus 6 efter den senaste systemuppdateringen, hamnar i en oändlig loop när den försöker hämta data.

  • surfen

    Medlem
    22 augusti, 2015 vid 11:39

    Den där Appen använde jag jämt när jag kollade väder i min Android suverän. Du har inga planer på att fixa till den för Windows telefoner också?

  • mtias

    Medlem
    20 september, 2015 vid 12:01

    @aquario 735240 wrote:

    Det verkar som om den oumbärliga appen Kahoona kustväder slutat fungera på min Motorola Nexus 6 efter den senaste systemuppdateringen, hamnar i en oändlig loop när den försöker hämta data.

    Jag märkte det, tyvärr var jag på sem i de norrbottniska skogarna samtidigt som telia (som levererar internet) fick fel på någon adapter som ska ge ström.. tog tre veckor för dom att hitta felet. Nu fungerar det igen.

    Gå gärna in och ändra era bedömmningar av appen. Kom en del negativa när den låg nere som inte är riktigt rättvisande : ) Har ni inte skrivit någon så får man gärna göra det!

  • mtias

    Medlem
    20 september, 2015 vid 12:03

    @surfen 735272 wrote:

    Den där Appen använde jag jämt när jag kollade väder i min Android suverän. Du har inga planer på att fixa till den för Windows telefoner också?

    I dagsläget finns det inga sådana. Detta pga av tidsbrist samt att appen inte betalar några räkningar : )

    Men du har webbvarianten som är en light version på http://kustvader.kahoona.se alt http://kustvader.com

  • Aquario

    Medlem
    21 september, 2015 vid 05:42

    Just nu visas bara väderdata från 2015-09-18, vad kan det bero på?

  • mtias

    Medlem
    22 september, 2015 vid 07:46

    @aquario 736034 wrote:

    Just nu visas bara väderdata från 2015-09-18, vad kan det bero på?

    Kan inte riktigt svara på varför just nu. Omstart och det fungerar nu. Misstänker en swap + trådsynk mellan ny och gammal data.

    Tack för att du sa till.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny väder app

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.