Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya fenor till min starboard quad från 2010?

Taggad: , ,

  • oscarlj

    Medlem
    14 juni, 2017 vid 14:57

    Lyfter min gamla tråd… Brädan hann bara användas lite innan den fick en liten skada på nosen. Blev aldrig av att jag lagade den, förrän nu!

    Hursomhelst, körde med brädan igår med fenorna jag köpte (13 cm och 3 grader assymetric). Har enbart kört med singlefin innan men tyckte ganska ofta att brädan “slirar” när jag lägger lite vikt på fenorna och försöker ta lite vind. Om det inte är så det ska vara med quads antar jag att fenorna är lite för små?

  • canoya

    Medlem
    15 juni, 2017 vid 06:54

    Vad har du mer än 13 cm då? Eller kör du bara med två fenor? Som twin ska du nog inte ha mindre än 16 cm. Som quad är väl 10 cm fram och 15-17 cm bak ganska normalt.
    Sen får man ändå köra på ett lite annat sätt än med singlefin, mindre tryck på fenorna, åtminstone tills man får upp farten ordentligt.
    /Håkan

  • oscarlj

    Medlem
    15 juni, 2017 vid 07:24

    Just nu har jag 12 bak som är original, men satt först 16+12,.
    Ja, det kan ju vara så att det är lite annan teknik som gäller.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya fenor till min starboard quad från 2010?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.