Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya vinterhandskar inhandlade

  • the_novice

    Medlem
    22 september, 2005 vid 15:35

    Hmm, de är ju enkelneopren i handflatan så det borde ju gå bra att limma något tunnare där med neoprenlim….

  • tont

    Medlem
    22 september, 2005 vid 17:45

    Vad har folk fått betala för frakt för CWM? Jag fick fiska djupt i lädret och punga upp 3 flundror, är det windance frakt eller är det posten och moder svea som vill ha dem för att de fraktade dem ca 2 mil, för isåfall är det ju läga att emigrera. Ifall det är frakt för hela resan förstår jag det, men då borde väl windance ha peningarna o inte posten eller sköter posten frakten hela vägen? Nåja, nog gnällt, nu är handskarna här så nu ska det bli vintersurf av. woooohoo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2005 vid 17:57

    Vad tror ni om den här handsken då?

    Verkar grymt smidig, frågan är värmer den nåt? Har nån nån erfarenhet av den kanske?

    Mvh Andreas

  • the_novice

    Medlem
    22 september, 2005 vid 18:05

    Beror väl på vad det är för material i handflatan, skinn???
    Skinn och vatten funkar inget vidare, inte ens till motorcykelåkande som dem snackar om…

  • drakglenn

    Medlem
    23 september, 2005 vid 06:30

    Svar till:


    Vad tror ni om den här handsken då?
    Verkar grymt smidig, frågan är värmer den nåt? Har nån nån erfarenhet av den kanske?
    Mvh Andreas

    [/ QUOTE ]

    Väldigt likt det jag seglar med, har själv GUL Titanium handskar men den modellen jag har verkar inte finnas kvar

    Den stora fördelen med skinnet/tyget (eller vad det nu kan vara) är att man inte får kramp, enligt vad jag erfar är det STOR skillnad att segla med dessa gentemot att köra med öppen handflata eftersom huden då har direktkontakt med vattnet gentemot skinnet som till viss del värms upp av händerna, undviker man bara att hålla händerna i havet för ofta fixar ivarje fall jag att bita ihop och segla under den kalla delen av året…..

    MEN! därmed inte sagt att det finns något bättre att hitta.
    Nackdelen med mina Gul (samt de på länken) är att neoprenet endast ligger på ovansidan av handsken, alltså skinnet är sytt mellan fingrarna vilket är synd eftersom det då blir en snabbare avkylning….

    Vad man vill ha är en handske som Rille visar ovan fast med skinn i handflatan, det känns som en optimal lösning

    Biltemas utklippta handskar med tunna cykelhandskar under, rentav ihoplimmade !?!

    //Glenn

  • po525h

    Medlem
    23 september, 2005 vid 06:59

    Skinn blir väldigt kallt när det blir blött. Testade att surfa med ett par mycket tunna och smidiga arbetarhandskar en gång. De blev väldigt kalla i vinden och med att de höll vatten. Sen blev greppet uselt jämfört med utan.

  • dannew

    Medlem
    23 september, 2005 vid 13:14

    Hm? Är detta ett så stort problem? Jag hade problem tidigare med kramp. Körde med NRS förböjda kajakpaddlar tumvantar och fick mkt riktigt kramp efter 20 min och fick sluta segla. Men detta vara övergående fenomen….
    Nästa gång körde jag i stort sett helt obehindrad i 3 timmar med samma vantar.

    NRS funkar för mig, mkt varma och ingen kramp nu trots 2.5 mm neopren.

  • jps

    Medlem
    23 september, 2005 vid 14:16

    Jag var och kollade på denna http://www.seaprodivers.se/product_info.php?products_id=55{6}8 idag. Den var inte så vidare bekväm i alla fall. Skulle inte tro att insidan av handen var i läder. Snarast någon sorts syntetmaterial (plast?) Däremot hade de en annan handske lite tjockare med gumminobbar på inne i handen som verkade helt OK.

    Hela affären var full med billiga prylar även om det var lite dykstuk över samtliga.

  • the_novice

    Medlem
    23 september, 2005 vid 17:37

    JA, i vågor så är det ett problem, det blir ju lite mer badning och man använder hängselen mindre…

  • supasonic

    Medlem
    25 september, 2005 vid 20:08

    Ryktet har gått att Dakine skulle sluta med CWM… så jag mailade och frågade. Här är svaret

    :2005 we have a cold water neo mitt, for 2006 we have the cold water neo glove

    Kort och koncist. Nu har de slutat med mittsarna och kör handskar istället. Du bör bli nöjd.

    .s

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2005 vid 12:55

    Jag kör med en liknade handske dock inte förböjda fingrar-funkar klockrent!
    Mina är en fingerhandske avsedd till fönsterputsning!!
    Det är en handske helt i tunnt enkelneopren (ca 1.5 mm) med kardborr-band vid handleden märket är “UNGER” och säljs av “städgrossisten”.
    Kan verkligen rekomenderas
    / Martin Ramström Öwc
    .

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya vinterhandskar inhandlade

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.