Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland levererade den 27:e september

  • Öland levererade den 27:e september

    Publicerad av bjorn_surfer på 28 september, 2010 vid 17:14

    Här kommer några bilder över några vågor som gav oss mycket nöjde. Vindriktning var omkring NNO hela dan vilket gav oss episka side-off förhållanden.

    ola-h svarade 13 år, 6 månader sedan 33 Medlemmar · 75 Svar
  • 75 Svar
  • bjorn_surfer

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:17

    Här kommer fler bilder

  • bjorn_surfer

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:27

    Mera bilder

  • lars_k

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:27

    Fint som fläsk Björn! Tänkte väl att det spottet borde gått av duktigt igår. Grattis! 🙂

  • bjorn_surfer

    Medlem
    28 september, 2010 vid 17:33

    Tja!

    Tackar mannen! Jo, placet hamnar nog bland toppställena (tycker jag) i Sverige!

  • dude

    Medlem
    28 september, 2010 vid 18:27
    björn_surfer;633364 wrote:
    Mera bilder

    Grattis till najs surf!

    Kul att du delar med dig Björn, jag skulle annars gärna vilja se vad som händer just efter den första bilden, 3572, där någon är på väg upp mot en brytande läpp! Blev det nåt eller saknades den där proffs-kalibern som ibland kan behövas för att få till det??? 🙂

    Själv ser jag någon gång i framtiden fram emot att mobilisera för att ha chansen att vågsegla Sveriges alla spots när de går av!…

    // Niklas

  • fastlandsguten

    Medlem
    28 september, 2010 vid 18:49

    Det ser ut som man får besök öland vid nästa NO!!

  • dane

    Medlem
    28 september, 2010 vid 18:51

    Fyller på med lite fler pix, samma plats samma tid.

  • basse

    Medlem
    28 september, 2010 vid 19:10

    Ahh… ser underbart ut.

  • imported_borje

    Medlem
    28 september, 2010 vid 19:11

    Fy fan va smutt!

  • mats_o

    Medlem
    28 september, 2010 vid 19:21

    Ja fy fasen va gött de va!!! Sitter fortfarande med ett småleende på läpparna. Har bara seglat stället två gånger nu och båda kvalar in på min topp-tre lista över svensk segling som jag upplevt någonsin. Det unika med stället är att vågen tvingas vrida in två gånger istället för en som på de flesta andra “points”. Det gör att vågorna linar upp i perfekt side-side off. Otroligt men sant. Dessutom skjuts i vågen!

    Dude, faktum är att jag lyckades få skothornet över läppen på just den vågen och fick en sån där skön skjuts ut ur vågen. Motsatsen hände också ett par gånger och jag tappade prylarna en gång, hade inte en chans att hinna ifatt dem utan de spolades obönhörligen ända upp på land;-)

    Och så var vi tre polare ensamma hela dagen!!

    Björn knäppte 160 bilder så det finns nog mer om han orkar leta…

    Tack secret lady! //Mats (i färgglatt SF)

  • fnassel

    Medlem
    28 september, 2010 vid 19:57

    Den gick man bet på!!!
    Jag stod och tittade på stranden vid 9 på morgonen och då var vinden så mycket off så det vore omöjligt att segla de byiga stråken som drog ut från land!
    När kom ni upp? Det kändes som om vinden vred lite på ostsidan från 11-14! faktum är att vi mer eller mindre fick side off på eftermiddagen på Lyckesand också men vågorna var nog en bra bit mindre än på Era bilder!
    Jag är nöjd med surfet men hade gärna provat Elsa också om jag trott det funkade!

    Bara att gratulera!

    Kanske vi ses där nästa gång.

  • mats_o

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:08

    Fnassel, vi var på vattnet vid lunch och körde till mörkret satte stopp. Det var grym offshorevind ett tag, man fick i princip simma ut 10-15 meter, vilket kan tyckas simpelt, men det var lite knöligt i shorebreaket. Eller så är det jag som är dålig simmare;-)

    Här lite fler bilder, tack Björn!

  • mats_o

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:12

    ett par till

  • pelle_o

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:49

    Kollade Elsa idag men det såg inget vidare ut, är det superkänsligt för vinkeln?Östsidan var stort, uj uj.

  • ola-h

    Medlem
    28 september, 2010 vid 21:40

    Helvete vad fint det ser ut. Bra seglat också. Bilden på Mats på väg upp mot läppen är ju grym.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland levererade den 27:e september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.